Solresor söker resebloggare

Solresor - Resor med charter, sista minuten, hotell och flyg
Solresor söker en resebloggare som ska dokumentera en vecka i maj på ett resemål man får önska själv.
I'm in!
Eller jag är på som jag själv brukar säga. Började ju mitt bloggande som resebloggare, med resedagbok under tågluffandet 2005. Återupptog det i bloggform lite senare när jag flyttade till Barcelona för att plugga en termin och sen dess har det rullat på.
Den här bloggen har varit med under praktiken i Amman, fick en lillasyster www.johannawestbergs.blogg.se/sydamerika
i de dryga tre månaderna jag var i Sydamerika.
Och så är den ju alltid med på alla mindre resor också förstås. Det har blivit en del genom åren, men inte tänkte jag stanna hemma för det! Ett avbrott från Umeå och vintern och vardagen är precis vad jag behöver efter en lång period av massor med jobb och exjobb. Nu är allt snart äntligen klart och jag skulle ha åkt till kanarieöarna med min kursare men vi blev inte färdiga samtidigt och hon bor i Stockholm och kunde sticka på en sista minuten. Kul för henne, hon lovade dricka en piña colada åt mig.
e
Hm... I maj, då börjar det va ganska varmt i europa, och jag vill ligga på playan. Det är förresten bara charters man kan välja på. Skulle gärna kitesurfa lite om det gick, men då ska man till egypten, kanarieöarna eller karibien främst för att va säker på vind. Och nu snackar vi Europe.
Har ju redan varit på rätt många ställen, men det är fortfarande myyyyycket outforskat kvar.
Men faktum är att det fanns ett ställe vi aldrig kom oss till på grund av osäkra gränser, krångliga tåg m.m. när vi luffade för, vad det känns som nu, längesen: Dubrovnik.
Och även släkten som hittills "bara" klarat ta oss ca 20 personer till Fitou i Frankrike har också ofta pratat om Kroatien.
Så det får bli Dubrovnik helt enkelt.
Eller förresten, det finns en segelkryssning man kan välja. Lätt!
Blir mer att blogga om då också. Jag som aldrig ens satt min fot på en segelbåt. Än mindre "kryssat".
Jag har båtluffat på galapagos, det kanske räknas.
Och då vet jag sen ifall jag vill tillbaka till Dubrovnik på charter. I'll bring the tjocka släkten då.
Här är länken till resan, hur sweet verkar inte det här?!
http://www.solresor.se/resa-till/kroatien/skargardskryssning/
Och det här är som sagt en tävling för alla bloggare så om du själv har en blogg och vill vara med är det bara att gå in på:
http://www.solresor.se/resa-till/tema/kampanjer/bli-resereporter/resereporter/?intcid=22

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0