Med mera och så vidare...

Tog några vuxenpoäng idag. Skaffade medmerakort. Nu är jag en del av kooperativet. Härligt. Jag som älskar att storhandla.
Storstädningen går långsamt framåt. Har nog köpt norra europas hårdaste kakel och hela dan har gått åt till att borra fyra hål.
Tack pappa för tålamodet.
Under tiden har jag som sagt storhandlat, målat de svarta stolarna som blivit nötta, städat lite, planterat frön, burit saker till förrådet och funderat på vad jag kan slänga och sälja på loppis. Kommer inte bli mycket kvar.
Tvätten ligger i en stor (tvättad) hög i soffan och väntar på att garderoben ska sorteras hylla för hylla. Har de värsta hyllorna kvar. Har inte riktigt plats. Och herremin vad mycket kläder man har som man inte använder. Och ändå inte riktigt kan slänga. Jag som ofta klarar mig på några plagg per halvår.
Tur jag har shopstop också, när jag väl drog fram hyllan med linnen så vad hittar jag där i en platspåse?
Jo, en rosa kavaj. En till med andra ord.
Hur många rosa kavajer behöver man? njae, inte två kanske. Men den är snygg, och lite annorlunda än den andra. Lite mer jeansjacka över den här. Och min företagsbrosch satt på den dessutom, som varit borta forever. Vilket fynd!
Nu är det bara boka lite hudvårdsklasser så jag har nån användning för alla mina kläder.
Har gått SPA-utbildning så jag är egentligen mest taggad på det.
Övriga kläder får jag nog vänta till lite varmare säsong med att använda. Hur många linnen kan man tänkas behöva? Om jag använder ett per dag så måste jag nog ändå flytta till åtminstone skåne för att få använda allihopa.

Kommentarer
Postat av: Tiffany =)

Hurtig ser man, då e det bara Maraton kvar för dig då haha! ;) Skämt å sido, vad duktig du är! Å stort grattis till jobbet i efterskott med! :D



Hare bäst, Tiffany

2011-03-28 @ 17:50:09
URL: http://tiffysord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0