Martini on the rock

Då var det good friday igen.
Skulle sitta med exjobbet ikväll hade jag tänkt, men force majeure gjorde att jag fick gå hem kl. 18.00.
Serverservice av nåt slag.
Tack så mycket.
Kan ju göra hemma också, mindre skärm bara. Så jag gjorde det jag tänkt göra på lunch men då jag vaknade imorse var vårkänslan som bortblåst, (läs översnöad) och det yrde snöblask på lunchen, så jag gick efter jobbet istället: och köpte blommor.
Upptäckte igår att flera av mina inte alls mådde speciellt bra, och jag hade fått pengar av farmor när jag fyllde år att köpa blommor för när jag visste att jag skulle va hemma.
Hann, för första gången i år, även till systemet innan de stängde och fyllde på förråden och nu är det rena Draper som sitter här med en martini on the rocks och funderar på jobb och liv.
Finns många fina bloggar med foton, och det är ju inte min talang. och en vacker dag har jag tänkt lägga upp bilder på köket, men för det första är det ju inte riktigt färdigt, och för det andra är min kamera så dålig.
Men jag har försökt ta ett stilleben av mitt nypiffade fönster iallafall.
Så här ser det ut hemma hos mig en fredag som denna.
eller om man pimpar själva fotot lite...
Och ett smakprov på hur det ser ut i köket:
Läs mer på VK om Swecos förstapris i arkitekttävlingen för Hedlunda förskola, passivhusteknik, genuspedagogik och reggio emilia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0