God lördagmorgon

Vaknat med tuppen, älskar när det händer.
Kan bero på en rejäl överdos av sömn senaste dygnen. Igår var jag visserligen pigg hela dan, sov faktiskt inte nåt, men jag somnade typ tre minuter över skavlan.
Foo Fighters... mm... Stockholm stadium i sommar. eller heter det stadion?
Det är som att det uppdagats för mig att min egen mor inte vet exakt skillnaden på de och dem. Och det spelar ju inte så stor roll. Men jag är itutad att det spelar jättestor roll så jag (vill jag påstå) gör aldrig fel på det. Jag som alltid skryter att jag stavar så bra för jag är uppfostrad av en svenskaforskare och en förskollärare. Och några andra, men man får ju välja titlar beroende på vad man skryter om.
Som vanligt gäller äras den som äras bör, och jag minns tydligt när min lågstadielärarinna Kerstin skrev DOM stort på tavlan och ringade in och sa att, en dom det får man i en rättegång. Och så förklarade hon de och dem. Sen dess kan jag det. Om det inte vore för att jag sett på ansiktsboken att somliga som också bör ha varit med den dagen inte alls fattade eller kommer ihåg så hade jag rekommenderat den lektionen till alla svenskalärare. Och Henning Mankell, samt Inger och Lasse Sandberg.
Blir en dag av fixande på exjobbet idag, och kanske lite nödvändig städ hemma i lägenheten.
Stannar hemma från fjällen, det fanns inte riktigt utrymme på jobbet för att va både sjuk, och skriva klart exjobbet, och kompa ut och åka till fjällen. Och jobba förstås.
Härlig lördagmorgon det här blev!
Ska gå och fixa kaffe nu och kanske kika lite på Don och de andra. Ett avsnitt bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0