Jag vill klara mig själv

Fick underkänt hos sjukgymnasten idag. IG. Not good.
Skulle vara en kontroll och sen skulle jag "kanske inte ens behöva komma tillbaka" tyckte sjukvården i Umeå.
Så tyckte inte halmstads svar på idrottsmedicin (läs: har massa utländska fotbollströjor med "thank you" på inramade på rummet)
Här vill vi se resultat. Jag med. Och jag har gjort mina övningar nästan slaviskt, aldrig blivit svullen och knappt fått ont men ändå försökt våga ta i lite.
Trodde han skulle säga alltifrån Ok till det här har du gjort bra på bara två veckor.
"Du klarar inte det här själv."
Nähä? Tänk om jag vill det då. Vad ska jag göra då?
Fick några övningar, några suckar och försökte intala mig att mitt jobb är viktigt och jag vill ha tillbaka min arm fullt ut, men jag spelar faktiskt inte i allsvenskan eller NHL. Det kanske kan ta en eller två veckor extra.
Gick ut på torget, köpte en kaffe, fällde ner solglasögonen och fällde kanske en krokodiltår.
Tyckte lite synd om mig själv.
"Armbågsbrott är den fulaste skadan du kan ha". Jaha, tack så jättemycket, den är ju redan skedd.
Träffade för inte alls så längesen en kvinna vars förälder vid något tillfälle sagt "du klarar dig inte själv".
Hur kan man säga så till sitt barn?
Jag torkade mina krokodiltårar och lyssnade på en av västerbottens DIY-tjejer, som ändå inte gör samma som alla andra.
Underbara Clara som bloggar till vardags och sommarpratade häromdagen.
Såå bra. Jag som hade tänkt höra alla sommarprogram i år, men nu tror jag att jag skiter i det och lyssnar på Claras avsnitt varje dag istället.
Missade du det så finns det här
Ännu en solig dag i Halmstad och jag har strosat runt, gjort några sista ärenden och tänkte dra mig ner mot Östra Stranden för att doppa mig och lindra resfeber och en fläck-påp-ryggen-som-inte-gick-att-smörja-in-själv-och-glömde-fråga-igår-solbränna.
Lilla torg, Halmstad

Kommentarer
Postat av: Framgångsbyrån STHLM.

Halloj! Hör jag rätt om det är lite lågt på dina breddgrader? Vad för hjälp ska du få, nu när det konstaterats att du inte klarar det själv? Du, att vara hjälplös är starkt.

Lycka till med armbågen, tack för claratipset.

Tjingeling I

2011-06-29 @ 19:19:10
URL: http://framgangsbyransthlm.blogspot.com
Postat av: Den nakna coachen

Ibland är det skönt att få tycka lite synd om sig själv. Hoppas att armen ska bli bättre snart.



Må bäst!



/Linda

2011-06-29 @ 20:32:54
URL: http://www.naknacoachen.se
Postat av: Mia

Lycka till med armbågen. O det är förlösande att fälla en tår... Älska sig själv med både glädje & tårar..



Ha re gott!Mia

2011-06-30 @ 09:04:51
URL: http://www.levdittliv.se/
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Ja, ibland undrar man hur folk tänker när dom säger så till barn.

Kämpa på med din träning och gör det som känns rätt för dig. Du känner din kropp bäst.



Ha det bäst!

2011-06-30 @ 20:30:48
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0