Foo Fighters

Wow, en sån kväll!
Helt grym stämning på stadion igår, och det är ju bara att läsa alla recensioner
Note to self: Dave Grohl direkt in på frikortslistan. Även "the drummer"
Först ut ett band jag fortfarande inte vet vilka det var, men som spelade samma typ av musik så det var en bra uppladdning medans folk fortfarande satt ner och tog det lugnt.
Sedan Band of Horses som inte är illa pinkat att ha som förband..
Och så till sist då, som alla väntat på.... Foo Fighters. Kvällens höjdpunkt såklart.

Stod riktigt, riktigt supernära från början och tack vare det så klarade jag mig bra, en meter bakom var det full publikstorm. Börjar nog bli lite för gammal för det och med en halvtrasig arm var det inte alls aktuellt.
Hade (tack gode gud och stadium) ett armbågsskydd, så det gick helt ok, men efter typ halva bad jag ändå vakterna plocka ur mig för att slippa bli mos eller stå och va orolig. Jag hade fått min beskärda del av närbilder och svettdroppar och var faktiskt sugen på att se det på håll, var som att jag inte riktigt fattade vad som hände och vem det var som egentligen stod två meter ifrån och sjöng och spelade gura.
Och eftersom mina bilder är så fantastiska så lånar jag en från aftonbladets pressfotograf som stod precis framför. Det här är vad jag egentligen såg. Precis såhär:
http://folio.se/Static/Pictures/lowres/175/f1750066.jpg
Foto: Robin Lorentz-Allard för Aftonbladet
Och inte en chans tränga sig bakåt, så över staketet bara.
(Tänk att jag varit sån vakt en gång på en takida-konsert, hur i hela friden skulle jag lyckas lyfta ur nån?)
Längre bak var det mycket riktigt lättare att få en blick över publikhavet och hur mäktigt det var.
Ändå tycker jag det verkade vara lite folk, det skulle ju va slutsålt. Men läser 31000 och det var den största spelningen av FF i sverige nånsin. Mäktigt.
Träffade hur mycket gammalt lulefolk som helst och njöt av kvällen, sthlm och sällskap både före och efter och sen efter lite adresschansningar tog jag mig tillbaka till Årsta.
Idag blev det monstersovmorgon, tveksamt om ens de riktiga rockstjärnorna sov så länge, och sen bara druckit kaffe och väntat på att regnet ska avta och tåget mot Linköping ska gå.

Kommentarer
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Min man ångrar att han inte åkte dit!



Ha en fantastisk midsommar!

2011-06-24 @ 00:42:25
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/
Postat av: Framgångsbyrån STHLM.

Låter som en schysst konsertupplevelse! Fina reflektioner kring att det kan kännas annorlunda att vara på konsert Nu mot förr :) Håller med! Minns min enda gång på Roskilde...

Hoppas Midsommarsfton var grym!

Njut helgen,

Inger

2011-06-25 @ 13:23:14
URL: http://framgangsbyransthlm.blogspot.com
Postat av: Amanda Rosende - Mode Make Up & Foto

sv: haha ja den blev ungefär 15 sidor, men har lite mer att göra på den! Det var med bilder och kalkyler och sånt också såklart, men rekommenderad längd är väl runt 14 sidor :)

2011-06-25 @ 18:28:03
URL: http://amandarosende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0