Till Tacksamhetsjournalen

För ett tag sen lärde jag mig att det är en bra idé skriva tacksamhetsdagbok.
Kom att tänka på det idag. Jag har sån tur ganska ofta. Jämfört med många andra.
- Igår hittade jag 2 euro (ja, pengar är lite kapitalistiskt att vara tacksam för)
- Imorse knep jag den sista lediga tvättmaskinen och har nu strax torkat allt i mitt rum (går inte beskriva hur fort i den här värmen med fönster öppna i korsdrag och en takfläkt)
- Idag i skolan hittade jag en 10 euro-sedel.
Förutom allting annat man egentligen bör vara tacksam för varje dag.
Okej jag hade lite otur som bröt armen i maj, men det var egentligen tur att det bara var armen. Hade ju kunnat sluta så mycket värre. Och det tänkte jag redan på sjukhuset när blodtrycket föll och febern steg och jag blev tvungen bli skjutsad i rullstol till röntgen.
Och det var ju trots allt fredag den 13e. (och gissa vem som faktiskt överlevt två flygningar i sydamerika två fredagar den trettonde i rad? no offence sydamerika men på en var vi faktiskt försenade för motorn var trasig. sa de på spanska. Men sen sa de att det var ok så vi kunde lyfta.)
Här är jag med fantastiska underbara A som aldrig kunnat gå i sitt liv för hon hade en tumör på ryggraden. Och HON är den som är tacksam när någon erbjuder sig hjälpa henne med rullstolen.
J fick en vecka innan kursen startade, hon var redan ute och reste i Europa, att hennes cancer återvänt, visserligen är det en godartad form men cellgiftsbehandling är inte så kul anyways. Och inte att besöka doktorer i utlandet heller (tro mig)
Egentligen är jag ganska duktig på att komma ihåg att vara glad för det jag har, och jag tror jag ärvt det av mormor. Och kanske för det lite tur med sig också, att vara positivt inställd, och om inte så har man åtminstone kul under tiden.
Las chicas, på vårt dagliga morgonkaffe på cafét tvärsöver gatan mot skolan.

Kommentarer
Postat av: Marie Söderberg

darling Johanna,

tacksamhetsjournal lärde Inger mej, jag är oerhört tacksam för den, BRA att påminna imellanåt..

kram om din vän från mej,

och va modigt att flyga..;)

Kram Marie

2011-07-11 @ 20:18:42
URL: http://www.dreamlifeincity.blogspot.com
Postat av: Marléne

Kloka ord :) Sen har du en klok och positiv mormor som vi är många som älskar för den glädje hon sprider. Har just för några minuter sen pratat med henne och hon har alltid några glada ord till övers.

Ha det skönt där nere i värmen. VI kommer ner om 3 veckor till Malaga om bara Ulf blir lite piggare. Kram kram

2011-07-11 @ 20:26:08
Postat av: Anonym

Åååh ni fantastiska kvinns, som vet hur man lever sitt liiv, ni fantastiska kära som vet att tacka och se det ni har framfr näsan.. (lägg till melodin "Att angära en grygga".

Härliga Johanna! Njut av allt. Hälsa din vän A att jag beundrar hennes go, framåtanda och vilja att knalla framåt! Varmt lycka till och gott tillfrisknande från cancernyheten! Kom igen chicas!!

Kramar från Svedala

2011-07-11 @ 21:35:41
URL: http://framgangsbyransthlm.blogspot.com
Postat av: Mia

Halloj i spanien!

Helt rätt man ska vara glad för det man ha. och inte sukta efter annat. vilka power tjejer du funnit på resan. Se ljuset i stället för mörkret. Det blir så mycket roligare då.. Pengarna du hittar, de är början på en miljon.

Kram på dej! Mia

2011-07-11 @ 21:54:46
URL: http://www.levdittliv.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0