Estupenda estipendium!

Fick precis veta att i mitt stipendium som jag fått för att åka hit ingår 250 Euro fickpengar!
Inte illa!
Alla andra har betalat och har olika former av återbetalningsskyldigheter och refunds om de slutför etc.
Känner mig lyckligt lottad som ändå är från Sverige och alla studier är gratis och dessutom har jag fått ett stipendium så detta, som annars skulle kostat, är gratis för mig. Plus fickpengar alltså.
De andra har betalat uppemot 2000 pund, typ 1500 australiensiska dollar och jag kan inte ens räkna ut hur mkt det är.
På tal om stipendier, så vill jag passa på göra lite "reklam" för ett annat stipendium, som The Koo Koo's är med och tävlar om. Det är ett band från Umeå med bl.a. Kicki Fagerlund som också är ambassadör för kvinnligt företagande i västerbotten. Hon är helt grym med det hon gör för musiken och framförallt för att unga tjejer ska utöva musik.
Gå in och läs mer och rösta här!
Största delen av övriga ligan här har åkt till Pamplona för San Fermín, dock insåg jag att jag inte vill stödja det tjurarna utsätts för, och dessutom blev en tjej stungen imorse.
De springer varje morgon kl. 08.00 i typ tre minuter, så att åka 4,5 h dit och 7,5 hem (!) och betala 60 Euro för bussen, inte sova (för allt är fullbokat) trängas och kanske knappt se ett spektakel där människor och djur skadar varandra..... Not really my cup of tea.

Kommentarer
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Vad roligt med stipendiet!



Tjurrusningar skulle inte jag heller vilja se. det låter så otäckt.

2011-07-08 @ 21:37:50
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/
Postat av: Framgångsbyrån STHLM

Härligt att du avstår den sjuka festen i Pamplona.

Härligare att du har fickpengar att njuta!

2011-07-09 @ 00:09:47
URL: http://framgangsbyransthlm.blogspot.com
Postat av: Mia

Bra där..Tjurar i all ära men fy för sådant..Grattis till ditt stipendium sådant gillar jag..

2011-07-09 @ 11:34:12
URL: http://www.levdittliv.se/
Postat av: Den nakna coachen

Stort grattis till stålarna!



Skönt att du lyssnar till din egen vilja och stannar kvar där du trivs bättre.



Må bäst!

Kram



Linda

2011-07-09 @ 14:44:32
URL: http://www.naknacoachen.se
Postat av: Erika

Ja men det gör du rätt i Johanna. Och grattis till pengarna!

2011-07-10 @ 19:17:05
Postat av: Cecilia, Livsstilsdesigner!

Ha det bäst!

2011-07-11 @ 20:02:21
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0