Det regnar?

Det är sant.
"Inte ett moln så långt ögat kan nå..." sedan jag kom och för en och en halv timme sen låg jag ute och bättrade på brännan i lite friska fläktar och några enstaka moln och för en halvtimme sen började det blåsa på rejält så jag gick in och stängde fönstren. Alldeles nyss hör jag hur det börjar regna och NU går åskan!
Första dan jag känt mig riktigt ledig, tog en eftermiddagsöl på egen hand inne i centrum efter skolan och gjorde klart läxan (och för en gångs skull hade vi bara från en av tre lektioner) och planerade att hänga ute i baren här på campus med de andra som bor här.
Nehej, det blev en innekväll då. Ganska mysigt egentligen. Ska göra lite kaffe tror jag minsann, köpte pulver igår och snart är riset färdigkokat så då kan jag använda grytan för kaffet och jag har redan ätit upp (var så hungrig så det blev GI idag, sparar riset till imorrn för det var redan på spisen) så kan jag dricka ur muggen/skålen som jag har till allt.
Det står "soup" på den, men den har två öron. Så det är försvarbart. Tur armen går böja nu för den går inte hålla i en hand.
Har en del idéer till blogginlägg som komma skall och har börjat ta lite foton men tänkte försöka anstränga mig lite mer än vanligt på en del och kolla upp lite fakta så det blir lite historielektion/fakta/kuriosa/resetips istället för enbart min vardag.
Snubblade över en nygammal favoritbild på Marie Söderbergs blogg Classic Style in the City.
Jag som älskar dörrar. Har nog fotat flera hundra snart.
Och minns ni babar?
"I huset, bortom det huset, bortom det huset hos snickar Vik.
I rummet, innanför rummet, innanför rummet...."

Foto: Marie Söderberg

Kommentarer
Postat av: Mia

Inget ont som inte har något gott med sig. Det låter gott med en kall öl i solen. Bra där med färdigkokt ris till nästa dag, det är min melodi..<alltid redo typ i tänket kring maten...

NJUT av ditt kaffe..........Babar ja den goingen...

2011-07-12 @ 21:25:08
URL: http://htpp//www.levdittliv.se/
Postat av: Amanda Rosende - Mode Make Up & Foto

sv: tack! :) På fredag natt åker vi,ska bli riktigt härligt! :)

2011-07-12 @ 22:19:25
URL: http://amandarosende.blogg.se/
Postat av: Amanda Rosende - Mode Make Up & Foto

sv: de kontaktade mig för samarbete! :) Ja de du länkade hade också riktigt snygga!

Har en för bloggen - Amanda Rosende och Rosende Photo & Makeup för företaget!

Kram

2011-07-12 @ 23:02:03
URL: http://amandarosende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0