Blodbad

Skulle lämna blod idag. Det gick bra som vanligt. jag har allroundblod som alla vill ha. och fast jag har lågt blodtryck så pumpar det för snabbt i slangarna. hur kan det komma sig?

Däremot hade de en ovanlig incident. Min MK-kollega som jag stötte på där låg i sängen brevid mig och helt plötsligt hör jag sjuksyrran säga "och det här händer ju väldigt sällan" och så är det helt plötsligt blod överallt. Över hela henne, över golvet och hon fick t.o.m. I MUNNEN. Hur nu det gick till.
Hon fick såklart panik, det bara lyste i ögonen, men hon agerade väldigt professionellt och de andra tog över och började städa och plåstra om. Ingen fara med patienten, men rutinerna var att man var tvungen att träffa en läkare när sånt där hänt.
Nu har jag väl skrämt bort en del potentiella blodgivare, tur jag inte har hela sverige som läsare. För det är inte meningen, jag vill verkligen verkligen uppmana alla att lämna blod. Det kan ju vara dina nära och kära som behöver det imorgon.
Men för mig som typ är rädd för TV-reklam för plåster var det en ganska traumatisk upplevelse. Men konstigt nog går det rätt bra när det är live. Men nu såhär i efterhand nästan svimmar jag när jag tänker på det.
Och som sagt, det där händer ju aldrig och mer sällan så statistiskt sett lär det inte hända igen än på ett tag så det är bara att pallra sig dit. www.geblod.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0