AHA

Testat ordentlig AHA-syra på Wilmas idag för första gången. Sved som bara attan och nu stramar det, blänker, svider och är rött men ska vara superbra och det är kul att testa. Fick ett presentkort i julklapp av farmor och eftersom jag har bra produkter och rutiner själv så passar jag på att göra nåt lite extra för huden.
Avbokning av min make up-modell ikväll som skulle komma till studion på Teg, hon fick vara med sin familj istället. Och så är ju prioriteringen även för oss som jobbar.
Får därmed en kväll till stökande och mejlande som jag behöver eftersom jag inte varit hemma på länge. Sen är det tillbaka till trollen för en till mysmorgon, dock betydligt mysigare när man gått och lagt sig tidigt och det är helgmorgon, men det vet nog alla småbarnsföräldrar. Hur mycket gröt hinner en ettåring slänga på golvet innan dagis?
Går i sina storasyskons fotspår och jag är poppis och har ett tacksamt namn så det har aldrig varit så lätt att kliva upp när man är trött som till ett "Naaaannaaaaaaaa!"
Dagens husmorsknep är silverputs:
koka upp 1L vatten
blanda i 1 msk salt, gärna grovt
1 tsk bakpulver.
Lägg i en bit aluminiumfolie och silverskiten och voilá!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0