No Quorn

Har funderat varför jag haft ont i magen hela veckan. Typisk mjölkmage, fast jag skött mig, ätit nyttigt, tränat flera ggr, sovit 8 timmar nästan varje natt. Och ändå... Började fundera om det var surdegsbröd. Eftersom jag inte tillhör skaran som gör eget surdegsbröd så har jag ingen vidare aning vad som är i. Kan nåt annat än mjölkprodukter bli surt?
Hursomhaver ringde bästa Tessa igår och vi tjattrade på i nån timme och pratade om vegetarisk kost m.m. och då slog det mig. Quorn. Var det inte det som stod på den där lappen jag har på kylskåpet?
Där står alla tänkbara produkter med mjölkprotein, dvs. mjölk, smör, mjölkchoklad, grädde, ostpulver, skummjölkspulver etc... ja, sånt.
och Quorn. Jag har försökt lista ut hur det kan va mjölkprotein i quorn men inte lyckats. Inte mer med det. Inte tänkt på det.
Men min nyttiga mat.... jag skulle ju va snäll med kycklingarna och använde quornfiléer i min nyttiga GI-gryta. Suck.
Så då tål jag alltså inte quorn heller.
Idag är jag uppe med tuppen och läser kvalitetsstyrning. Ständiga förbättringar. Typ som att utesluta quorn ur sin kost om man inte tål det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0