Härlig kväll!

Åh, en sån inspirerande kväll jag har haft!
Lång dag men laddad till tänderna att äntligen få ha hudvårdsklass igen!
Supermysigt och som vanligt är energinivåerna på topp efteråt.
Fick dessutom en order häromdan så jag håller på fortfarande med leveranserna, och det är vårerbjudanden som ska ut m.m.
Så nu unnar jag mig en mejlkväll med lite te och kakun som jag bakade i påskas och bara grottar ner mig i mejl och annat. Tänk att ibland känns det så kul att mejla, och ibland känns det som att man bara får på tok för många som inte känns lika kul. Framförallt är det nog tidsbristen som gör att det känns trist ibland.
Ytterligare info om uppdraget som kvinnlig ambassadör kom i mejlet också, har inte riktigt fattat det än!
Men kul idag med en kommentar här på bloggen från en som också är utvald!
Hon är dessutom i samma bransch och driver en skönhetssalong trots sin ringa ålder på 17 år.
Ska bli kul att följa henne: http://ladyumbrella.blogg.se/
Fått en lista på namn i västerbotten och en del känner man igen och en del är nya, blir spännande den 19e då vi har introduktionsdag på förmiddagen.
Innan dess ska jag lämpligt nog hålla en presentation på jobbet för mina kollegor, för att träna mig på presenterande (alla ska och vi är tre i taget och nästa tisdag är det min tur) så jag tänkte passa på att fila lite på min företagspitch då.
Grunden till uppdraget som ambassadör är också en stor del av min företagsidé: att visa och uppmuntra kvinnor att starta eget.
Jag har mina verktyg, men det är själva vågandet och satsandet och själva "just do it" som är grejen.
Jag kan erbjuda mitt stöd om man väljer mina verktyg, men man kan också välja att inspireras av mig och antingen starta eget inom något helt annat, eller så kan man ta sig an byggbranschen och arkitekturen genom en traditionell utbildning.
sen när man kombinerar vad jag egentligen gör lite mer konkret så blir det väl sammantaget de tre klassiska gamla orden: funktion, skönhet och hållbarhet. Kärnverksamhet: Arkitektur, hudvård och make up och (kvinnligt) ledarskap.
Vitruvius kunde aldrig ana hur rätt han hade om Johanna Westberg (AB?)

Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

sv; det sägs att ett gott skratt förlänger livet, jag skulle säga att en kommentar förlänger livet (:

2011-04-28 @ 22:22:44
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0