Ha respekt för fjället

Har extremt många läsare idag och funderade en stund varför innan jag själv började googla på kungsledenrännet.
Alla vill veta vad som hände.
Läser Ragna och Bridgets blogginlägg, som båda är lite besvikna över att inte ha kunnat fullfölja loppet.
Och taggade inför nästa år.
Och konstigt nog, även jag blev mer taggad nu, även om det var avundsvärt även förra året att vara så tränad att man klarar åtta mil i fjällterräng och få göra det i strålande sol....
Nej, respekt för fjället.
Skönt läsa att många är nöjda med funktionärerna. Men tänk om vi misslyckats? Tänk om vi tappat nån?
Är stolt över att få hjälpa till bland dessa bybor!
"Har vi inte fler pulkor i byn?!"
Alla ställer upp.
Någon fixar bensin som finns på parkeringen vid tjulträsk där man släpper av åkarna som kalla och blöta får skjuts (av ännu fler som ställt upp) tillbaka till värdshuset.
Alla som har skoterpulka bara tankar och vänder upp på fjället igen.
"Har vi nån typ av mat?"
"Nähä, vi äter väl lite av nödmaten när vi kommit fram till stugan då" (dvs. 2 timmar senare).
Det kallar jag bra inställning.
Själv är jag tillbaka i vardagen och haft en ganska slaskig dag på jobbet men med glada besked att vi är inbjudna till en ny tävling!
Och gissa vem som är tillfrågad? Hoppas hoppas hoppas jag har tid. Jag ska ta mig tid. Får rita bygglov på nätterna annars.
Och ikväll har jag haft tre härliga tjejer på make up-utbildning, som lärt sig "smokey eyes".
Det var verkligen tre partypinglor á la Elle-omslag som lämnade Teg kring åttatiden.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

2011-04-12 @ 09:28:04
Postat av: Bridget

Hej!

Ku att du kommenterade i min blogg:) Självklart så blir det revanch nästa år igen, ser fram emot det! Får passa på att tacka för en super-insats av er funktionärer och hoppas på bättre lycka med vädret nästa gång:) /Birgitta

2011-04-12 @ 09:30:47
URL: http://biggelito.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

haha älskade din beskrivning/liknelse..o du har ju så rätt..det blir lite ryska dockor över det hela =)



hoppas du har en skön kväll!

2011-04-12 @ 20:45:29
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0