Ambassadör för kvinnligt företagande

Damp ner ett mejl igår. Gissa vem som blivit utvald till ambassadör för kvinnligt företagande?!
Jojjomänsan!
Superduperroligt, ska ta och sätta mig in lite mer i vad det innebär.
Nu är det inte så att jag blev head huntad som tidernas mest lovande entreprenör, utan jag ansökte faktiskt själv för jag tyckte det skulle vara kul att få träffa driftiga kvinnor att bli inspirerad av och att få utlopp för mina intressen med ledarskap (för framförallt kvinnor), föreläsningar, nätverkande etc.
Funkar inte riktigt hundra i byggbranschen än. Just för att jag är kvinna. Och ung. Och oerfaren.
Så lite sidoerfarenhet vore bara fint.
Ska göra tre uppdrag under 2011 och fyra under 2012. Och kommer ha nån slags bokningssida där man kan boka mig.
Känns dock som att det verkligen börjar bli dags att strukturera upp den där "affärsplanen", om vad jag egentligen vill ha för mål med mig själv och mitt företagande.
Jag trivs ju super på mitt fasta jobb också, så jag har inte för avsikt att sluta med det.
Fick dessutom tidernas första uppringning av en helt okänd som blivit tipsad om mig att hjälpa till med att bygga om hemma. Blev så paff att jag tacka ja direkt till ett möte.
Har dock en hel del att producera här på kontoret och gått kurs idag så jag jobbade sent igår och var här tidigt imorse och sitter nu kvar och tar bara en liten kaffepaus. så det blir några timmar till men sen blir det komptid i påsk! Jippie!
Skönt också det är ljust ute när man har mycket att göra. Känns lite lättare då.
Även om det är mycket roligare att va ledig när det är ljust ute också.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm svårt för mig att säga fina du..jag är ju 18 cm kortare och inte i närheten av att vara spinkig..men vid varje linne finns en bild på måtten på linnet

=)

2011-04-16 @ 15:18:34
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0