Adriana

Har spenderat hela dagen i Madrid, bade igar och idag. Varit pa tva av de tre mest kanda museerna, Prado och Reina Sofia och resten shoppat, strosat etc.
Gillade Reina Sofia mest, var mycket av mina favoriter Dalí, Miró och Picasso. Annars ar jag inget konstfan men det var mycket kontemporart och surrealism. Mest kand ar Guernica av Picasso. Om Inbordeskriget.
Pa Prado-museet var det mer aldre oljemalningar.

Efter museet idag traffade jag Adriana, som jag bodde hos i Barcelona. Sa harligt att traffa henne igen! Prata massa gamla minnen, uppdatera, ga pa stallen i Madrid och ta ett glas, en kaffe, lite mat m.m. som inte turister hittar, prata spanska spanska spanska.
Kom precis hem och ska ga och beundra mina inkop och kanske skriva nat vykort som jag inte gjort idag heller eftersom jag haft sallskap hela dan.

Imorgon ska vi till Toledo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0