Tvättnötterna funkar!

Äntligen har jag, tvätten och tvättstugan koordinerat oss så det blev dags att prova mina tvättnötter jag fick i julklapp.

Och resultatet är som på en reklam. Det blir helt galet rent. Jag kunde inte tro det!
Det luktar INGENTING, det syns INGA FLÄCKAR, jag har kört både vitt, kulört, 30, 60, träningskläder, handdukar, allt! (inte blandat, jag har lärt mig av några misstag men det har inget med tvättnötterna att göra)

Ekologiskt is the shit.

Andra ekolådan anlände idag. Mamma jublade över knotorna jag inte ens kände igen. Det var tydligen jordärtskockor (visst mamma?)
Hon fick allihop och lovade bjuda på ungsrostade kockor. eller skockor tror jag förresten det heter. Såg det i någon tidning och fattade inte vad det var. Och jag har ändå läst ett antal akademiska högskolepoäng i språkhistoria. Dock inte svensk.
Jord-ärt-skockor. Kron-ärt-skockor. inte Kronärts-kockor. my bad.

Tvättnötterna fungerar iallafall och jag jublar över att slippa ha kemikalier på min kropp och släppa ut dem i naturen sen!


googla på "tvättnötter" eller "såpnötter" eller kolla in bl.a. denna länk:
http://www.gnistaliving.se/sapnotter_menu.htm

Och får jag tillägga: De kostar för sjutton nästan ingenting!

Räcker massor av tvättar, tar ingen plats och ja, de fraktas från Indien men så länge du inte har en närodlad tvättmedelsfabrik som du köper på outlet ifrån så är inte transporten något giltigt skäl.


Kommentarer
Postat av: Maja

Nä men kom igen nu! Nu har jag läst om nötterna 200 gånger. Skriv nått nytt, annars följer jag nån annan blogg! :D

Har btw testat molkosan. Fruktansvärd smak. Men säkert lika nyttigt som det smakar! Kramar

2010-02-25 @ 18:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0