Sista rycket

Nu gör vi ett sista ryck - sa knoppen
God jul nu tar vi en förkylning - sa kroppen
Segare än seg igår men ingenting motför idag. Gjorde klart sista ordrarna inför jul igårkväll och var uppe (jätte)tidigt och vinkade av lisa till bussen så jag har hunnit stöka undan en massa, men huvudet är tjockare än jag vet inte vad.
Och har en eller möjligen två intervjuer idag. Och ligger liiiite efter planeringen i exjobbet för att kunna känna mig ledig i jul. Men nu har ju kroppen och framförallt huvudet checkat ut ändå så kanske lika bra att ta julledigt en vecka trots allt.
Julavslutning med tjejerna ikväll också blir mysigt, sen sista avsnittet i våra vänners liv.
Men om jag ska orka allt detta, vad ska jag knapra då??
Behöver nåt dunder utöver allt te, esperitox, dinamintC, kaffe, vatten, C-vitaminbrus.
Jag har inte ens feber. det har jag ju aldrig. 36.9 räknas väl knappast ens som s.k. "temp".
nåväl, in i julkaklet nu.
(det är en grej jag definitivt inte hinner innan jul, köpa kakel. projekt kök fortgår med myrsteg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0