julstädat

SOM jag ska ha städhjälp när jag får full lön igen och är klar med exjobbet.
Städade och tvättade hela kvällen igår. Lika länge som andra var ute på krogen.
Men nu är det julfint!
Orkade såklart inte kliva upp innan det blivit ljust så mysigheten försvann lite.
Händelserik helg fast rätt lugn. Julfest i fredags med jobbet. Årets arrangörsgrupp hade lite att leva upp till från förra året men det blev trevligt. Hyllas de som hyllas bör, och jag vill tacka vår nya förmåga för att ha tagit le dancefloor till en helt ny nivå. Heja och välkommen!
Andra yngre förmågor kläckte ur sig "oj, nu måste det va nån gammal som har valt låt på spotify. Vad är det här för skit?"
Det var stones.
Men alla hade roligt och skönare dansgolv är svårt att hitta.
Igår skulle jag hitta kakel tänkte jag och göra sista rycket i köket så det gick att montera bänkskiva direkt när den kom tänkte jag och att då allt skulle va klart eller förberett men det var tydligen inte så enkelt.
Och jag har beslutsångest. Ska ta mig tid nån natt och modellera upp och rendera olika bilder på köket.
Jag predikar hudvård före make up för "man lackar inte bilen innan man tvättat den"
Men man kan tydligen renovera ett kök utan att rita det först. (när man faktiskt har som jobb att rita sånt på dagarna)
Två avbokningar idag och inget kök gör att jag hade kunnat va på johnossi igår. Men ikke tenk på det.
Nu strömmar julmusiken och det väntar lite träkonstruktionsuppgift som ska redigeras, renskriva torsdagens intervju för exjobbet och lägga sista ordern innan jul.
Sen luleå.
får lägga ut en official tour om nån funderar varför jag aldrig svarar i telefon, öppnar dörren, är på jobbet eller nåt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0