Julpyssel

Tillbaka från en roundtrip till Östersund med omnejd som jag tror gick ganska bra, intervjumässigt sett.
Fick bra tips från världens bästa mamma som skrällde till och visade sig vara en hejare på intervjuer. Inte tänkte jag på det.
Satt med träkonstruktionen hela dagen igår och kom igång. Och nu verkar det vara officiellt, jag saknar 1,4 hp p.g.a. barcelona inte räknar på samma sätt så jag behöver ta denna kurs för poängens skull.
Jag började på den i somras för att komplettera till exjobbet och för att jag verkligen har nytta av mer grundläggande konstruktion och träkunskap på jobbet. Så det är inte för det. Men det är ganska mycket att göra.
Men hälften är redan gjort och lärarna har gjort en specialvariant för mig som inte har samma schema som alla andra.
Börjar få lite julstämning också, gör vad som går. Hänger med bröderna bus här och gör bara coola saker. Vi har inte alls julpysslat å gjort nejlikeapelsiner eller bakat lussebullar. Inte alls. Vi har knappt värmeljus.
Skön lugn start på morgonen då de två minst morgonmuntra dragit till skolan redan så passar jag på med en kaffe och lussebullsfrukost.
Har en tro på att om jag får starta i lugn och ro och ta mig tid att läsa nån av mina kära vänners blogg, läsa en artikel eller nåt så blir dagen bra. Har svårt hitta det där lugnet senare under dagen. Då blir det isåfall sparat till kvällen och då är jag för trött.
Men det får inte bli för länge. Typ nu är det dags att komma igång.
Godmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0