I wanna be a millionaire

Fick tillbaka pengar på skatten igår. Jag skickar en liiiiten jätteliten tacksamhetens tanke till Fredde för första gången i mitt liv. Väldigt mycket mindre fattig nu. Passar ju perfekt till resten av the kök project.
Gäller tänka rätt. tänka stort. investera. men framförallt ta examen. 
hard core in i kaklet nu med träkonstruktion och intervjuer. Tur det är minus typ 50 ute så ingenting att göra annat än va på skolan ändå.

En man gick in i en bank i New York och frågade efter någon som skötte utlåning av pengar.

Mannen förklarade att han under två veckors tid skulle till Filippinerna för att göra affärer och behövde låna $5000. Bankmannen förklarade för honom att banken skulle behöva någon form av säkerhet för lånet.

Affärsmannen lämnade då över nycklarna till en ny Ferrari som stod parkerad på gatan utanför. Bankmannen godkände så klart lånet och efter mannen lämnat banken skrattade alla inne på banken. "Hur kan man använda en Ferrari som är värd $250.000 som säkerhet för ett lån på $5000.”

En anställd körde ner Ferrarin i bankens garage och parkerade den där.Två veckor senare återvände mannen, han betalade de $5000 han var skyldig plus räntan som var på $15,41.

Bankmannen sa: "Vi är glada över att ha haft dig som kund och att transaktionen fungerade bra, men vi är lite förbryllade. Medans du var borta kollade vi av nyfikenhet upp lite mer om dig och det visar sig att du är mångmiljonär. Varför bryr du dig om att låna $5000!?"

Miljonären svarade: "Var annars i New York kan jag parkera min bil i två veckor för $15,41 och förvänta mig att den är kvar när jag återvänder?"


Kommentarer
Postat av: Martin The Edge

Hej!



Tipsar om en fototävling i samarbete med Royal Canin! Har du Sveriges sötaste katt?



Besök bloggen för mer information.



Ha en fortsatt härlig Lucia.

2010-12-13 @ 11:57:09
URL: http://edgeman.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad kul att du bloggat lite Johanna! Så jag har lite koll på vad du pysslar med :). Glad lucia och kram på dig!

2010-12-13 @ 21:24:02
Postat av: Lisa

Hejhej!

Hoppas att skrivandet och alla dina andra projekt går bra! Här uppe är det typ trettio minus och ingen har någon vidare lust att sticka ut näsan. Dock så hade vi tänkt att ta en dagbastu idag, bara för att bryta mönstret lite.

Rolig historia förresten! Kram & se till att inte jobba ihjäl dig!

2010-12-28 @ 12:03:42
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0