Kungsledenrännet

Sån underbar helg!

Kunde inte låta bli att åka upp igen efter förra helgens fjällväder, och jag som varit lite inne på skidåkning i vinter också och längtat till ammarnäs och påskväder i flera år fick äntligen min dos.

Hemma igen nu efter en hel dag på bussen och fick precis veta att det GICK en buss halv fyra ända till umeå. Det är helt sinnesjukt. Det går inte att få reda på via länstrafiken. Man blir galen.

Vi har suttit hela bussresan och funderat vad vi ska skriva till länstrafiken och hur man ska få dem att sätta in fler bussar eller om man ska försöka starta upp ett samordningsnätverk eller en hemsida eller nåt.
Så GÅR det en buss.

Enda trösten är att det ändå varit en fantastisk helg och att thai-vagnen var öppen i sorsele under våra 1 h 45 min där.

Nu är det bara att lägga sig i hårdträning så kanske jag kan åka det där loppet själv om några år.
Kusin skulle åka en bit på fjället när alla åkare åkt förbi men eftersom vi stod precis nedanför värsta backen på hela loppet så innan alla var förbi var allt utom skidorna utlånade p.g.a. vurpor så saker gått sönder.

Tur dock han var med mig på skotern, vi inledde vår morgontur strax innan halv sex med att köra på sniskan så vi fick chans att ha lite teambuilding på en gång.
Sen turades vi om att köra hela dagen och avslutade med att tvätta mattan ordentligt ren på tjulträsk innan vi åkte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0