Jäknajökull

Haft en lång men ganska skön dag, varit i chock tror jag.
Inte kunnat göra så mkt och nånstans har det ändå kännts bra att det inte gick ta sig dit för någon, fast jag verkligen verkligen ville genomföra kursen och jag kände det mest tråkigt med den (Shanghai och världsutställningen finns ju faktiskt kvar)

Men så idag när jag slappnat av lite efter beskedet och börjat intala mig själv vad mkt jag hinner göra här då istället, att njuta av vårsolen och annat skit som egentligen inte väger upp till det (bara övertalningsförsök av mig själv på mig själv) då kommer jag hem nu och ser ett mejl att stockholmsstudenterna de tar sig dit! De har fått ombokningar, några är där (HUR?!) så det blir vi från Luleå/Umeå som inte kan ta oss ner. Hur fan ska vi chansa på en buss dagen innan och köpa en ny biljett för massor mer pengar i all hast och inte veta om vi kommer iväg??
Vet ju inte om man får tillbaka heller på en biljett man köpt EFTER utbrottet. Man är ju faktiskt lite galen om man köper en biljett till Kina för ca 10K när det är flygförbud i hela europa.

Eller har det upphävts? Har jag missat något de här timmarna efter jobbet då jag äntligen njutit av att vara lite ledig, ha tid här helt plötsligt och inte tänkt något på detta, inte läst uppdateringar, inte läst tidningen, internet eller sett TV.

Nåväl, jag har nog gett upp men det känns värre nu när jag vet att kursen troligen BLIR av iallafall.
Med lite tur gick min flygbiljett omboka till ännu senare så kan jag vara med på invigningen till världsutställnignen iallafall. Men det hade ju varit värt att veta att man kunnat boka om och kanske betala mellanskillnaden? Eller skulle man få tillbaka pengarna, vänta på sina utlagda ca 7K och sen betala en ny biljett för ännu mer?
Vi är ju studenter. Det var därför vi skulle åka på kurs. Med resebidrag som inte heller kommit in än (och så inte lär göra) en annan fick bara tillbaka tillgodobiljett och då är det ju svårt lägga ut mer pengar med annat bolag.

Näe nu hoppas jag helt egensinnigt att det ska hålla i sig några dar till så att hela kursen blir inställd så att ingen kan gå den om inte jag får gå. sjukt ego. Kommer sova dåligt inatt känner jag.

Hade nyss känslan att jag skulle sova så gott!!
Mamma tog med mig och Stina på kvinnofestival så vi har sett på stand up och ätit after work. Urmysigt! Skönt få skratta lite.

Tänk miljövinsterna!
Man snackar om att "om alla släcker alla lampor hemma i en timme.....då sparas si och så många årsförbrukningar av el i ett standardhus"
"om alla i USA bytte till lågenergilampor motsvarar det att plocka bort X antal bilar från vägarna i ett år!"

men jag vet: Vi parkerar alla flygplan i hela europa i flera dygn! Det ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0