Fett modellkontrakt

Hörde som vanligt på radion imorse och gäst denna morgon var en ung tjej som vunnit pris i Fords modelltävling i USA. Hyffast hög status på tävlingen och hon kom fyra. Helt ok. Och hon vann hundra tusen dollar.
HUNDRA TUSEN DOLLAR!
för en sextonåring. Ganska mycket tycker man.

Sen framkommer under intervjun att det här är pengar som är som ett kontrakt, hon är lovad jobb motsvarande hundra tusen dollar.
Beroende på timpenning kan ju det vara sjukt mycket jobb. Säkert inte i hennes fall.

Fortfarande mycket pengar. Eller?
Nej, hon får inte så mycket av det i pengar utan hon får det i kläder.
Svindyra kläder så det inte räcker till så mycket heller förmodligen.

Sjukt glamouröst. Kanske skulle byta karriär.

Förresten så damp visat till Kina ner i brevlådan idag så min vecka är räddad.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh vad du reser och far kusin vitamin! Har inte uppdaterat mig på ett tag, så jag fick scrolla en bra bit ner innan jag kände igen mig:) Snart Shanghai för din del, mäktigt!

Själv har jag skrivit högskoleprovet och sökt några program till hösten, bara för att se hur jag ligger till :) Och nu måste jag sätta fart och äta lite och se till så att jag inte missar flyget till Stockholm! Ciao!

2010-04-11 @ 17:28:07
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0