Jag ska bli kulturell...

det är inte alls otänkbart.

Ja, jag började med klungan.
Skrattade två timmar i sträck! Och ändå så är de så konstiga och det finns många baktankar. Men ändå roligast.

Tänkte att jag ska haka på det här med kulturhuvudstadsåret och göra lite mer saker.
Har dock insett att framförallt så jobbar jag mer än jag är van vid. Det tar lite tid.
Men jag vänjer mig.

Imorgon ska jag på dans på ersängsskolan - Kamuyot. blir spännande.

Har hunnit beta av en till "självbiografi" ur högen, denna gång "The Dirt" med/av Mötley Crüe. Blev konstigt fast och nu har jag beställt hem Nikki Sixx's egna självbiografi om bara honom med kommentarer av de andra som var med. Ser fram emot att grotta ner mig ännu mer i deras trashiga tillvaro på 80-talet. Ja, vem annars skulle vara intresserad?

Bör läsa spanska, har kursträff i helgen igen och jag har gjort nada.
Men CSN-bidrag och en spanienresa sporrar mig.
Och att om jag kämpar mig igenom de här texterna som handlar om ord som jag inte ens kan på svenska så får jag se massa bra filmer och analysera och resencera (vars är s:et och vars ska c:et vara???) dem, bl.a. City of God (känd brasiliansk hemsk film) och Dagbok från en motorcykel. dvs. Che Guevara.

Hann aldrig se klart den av de nya Che-filmerna med Benicio del Toro som jag hade hemma men den kan nog också komma med i filmplanerna framöver.

Sen ska jag definitivt utöka mitt kulturella engagemang till bio, har en del vill-se-filmer just nu: den om Coco Chanel. (hört att det ska/har kommit en till!?), flickan som lekte med elden och bröllopsfotografen.
Och upp såklart. Den har jag redan paxat ett visst favoritbarn i lämplig ålder till så att jag har en dejt.
Känns helt ok att gå på en premiär, förhandsvisning eller helt enkelt en bra film själv. Riktigt bra faktiskt, man får välja vilken film och när man ska se och blir inte störd (ja, jag vet att det alltid är jag som pratar men det är bara när jag har sällskap, när jag är själv kan jag vara tyst!)
Däremot känns det inte helt ok att gå på en animerad barnfilm själv. Av nån anledning.

Vips hade jag bloggat av mig lite, blir alltid så sugen när jag slår på gamburken av någon anledning.
Men kvällens mission var att plugga spanska och hittills har jag producerat ett ord och det på bloggen, just det - Nada.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Men det är ju kul att blogga- även fast vissa säger motsatsen! Sedan så har du sällskap på Coco Chanel, om du nu inte föredrar att gå själv? För den har jag bestämt mig för att se och R. lär inte direkt jubla :P Ha en bra dag kusinvitamin & drick inte för mycket av din shake nu, mat är också bra vet du!

2009-10-15 @ 10:55:23
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0