Molkosan

Jag måste slå ett slag för molkosan - vassle. Det stinker förbenat men för vissa (mig) smakar det begärligt, ungefär som äppelcidervinäger. För andra smakar det som det luktar, dvs. smutsig kospene.

Jag läser många bloggar om ekoprodukter, eko-kläder, har beställt lerinpackning för att ta bort gifter ur håret för att så småningom återigen gå med i klubben som jag nu vet namnet på: No 'Poo.
Vi som inte gillar shampoo. och annat.

Jag vet att det är lite dubbelmoral mot mitt jobb, men det är skillnad på märke och märke. Och jag vet att de forskas tillräckligt på de produkter jag använder så att jag kan med gott samvete använda dem på mig själv och även rekomendera dem till andra.

Får inte göra för mycket reklam såhär publikt men ni som vet vet ju vad jag pratar om och ni som inte gör det kan gärna kontakta mig.

Haft en strålande helg i Sorsele. Buss upp på fredagen, tjejkväll och hudvårdsklass. gick kvällspromenad med hundarna i snön.
Sov ut på lördag, gick morgonpromenad med hundarna. Drack kaffe framför kaminen. Läste ingen spanska. Tog en dusch. gick på loppis och köpte årets julpynt.
Tog en tupplur och vaknade när det var dags för thaimat. hämtade den och mötte nästa tjejgäng.
Tjejkväll igen. Glögg. Bastu. Spa-produkter och skrubb på ryggen. smink.
Söndag - sov ut. pratade med moster i köket. drack mer kaffe. tog en tupplur. vaknade till lunch och åkte sen och satte mig på bussen.
Det är rekreation!
På arbetstid!!

Förena nytta med nöje.

Funderar om jag borde blogga om nåt vettigare än mitt liv, nu när jag ändå "bara" är i Sverige och har ett vanligt jobb som alla andra. Och ett litet annorlunda också förståss, det egna företaget.
Går på gympa på onsdagar med en prinsessa.
Äter matlådor.
Säger "usch vilket väder det är, nu har det regnat länge".

Men jag orkar inte vara seriös och uppdatera en blogg med vettiga inlägg även om jag skulle så önska. Nån måtta får det vara.

Och jag skriver fortare på tangentbord än för hand, annars hade jag kunnat skriva dagbok.

Imorgon ska jag gå kurs med Svensk Byggtjänst i två dagar. Först kolla in en grej med the boss bara.
Planera julfest också. Många bollar som vanligt.

Jag tror jag orkar tack vare molkosan.
och så är jag ju vaccinerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0