Att sjunga falskt och skaka mattor

och veta om det... eller hör man det?
Jag har alltid trott/tyckt mig höra när jag sjunger falskt. men tänk om jag gör det hela tiden?

Igår var jag på världens bästa kör och där spelade det ingen roll, vi var många som ylade på och inte hörde varken oss själva, melodin, andrastämman eller pianot! Fantastiskt roligt! Dit ska jag gå varje torsdag jag är ledig.
och en ambitiös jobbarkompis har bandat oss så vi ska kunna höra och träna själva.

Just nu sjunger en kille på idol här i bakgrunden "what would you do if I sang out of tune" bla bla bla "I will try not to sing out of key"... beatles, help. MEN han sjunger ju falskt. Är han ironisk? kanske.
han får bra beröm av juryn iallafall, det är nog lite rockigt.
Jag som annars är inne på rockstjärnor.

Just läst ut Nikki Sixxs bok och har direkt börjat på Tommyland av Tommy Lee. (fortfarande Mötley Crüe)

En annan rocker som inte var så cool var en jag såg idag, egentligen ska man väl inte hänga ut nån på en blogg men jag har ju vansinnigt lite läsare och jag nämner inget namn och jag vet det inte heller.
Men om man har svartfärgat rockigt hår, piercing och är kille. Det är ju coolt att va smal som rockstjärna, speciellt om man är sångare (jag har ingen aning om vad denna snubbe jobbar med. kanske bara gillar svartfärgat hår) och alla mår bra av lite träning. Men om man ser ut så, och går på ett bodypumppass, då ser det inte klokt ut när man lyfter ynka 2,5 kg på ben. han hade inte ens det på bröst.
Jag är varken spinkig eller biffig och jag tog ca dubbelt så mycket som honom.
Det såg bara lite kul ut. Tajts hade han också.

Nog om rockare.

Hur skakar man mattor om man inte har någon balkong och bor på tredje våningen? får man göra det ut från fönstret? (som vätter mot kungsgatan....) Jag vet att jag inte precis ligger i riskzonen för att städa ihjäl mig, men jag gör det faktiskt ibland och då vill jag gärna skaka mattorna. Av de enkla anledningarna

- Det blir mindre att dammsuga om det mesta går med mattorna, och speciellt mattor är skitjobbiga att dammsuga, de bara korvar sig.
- Jag är rädd om mina golv och vill inte ha massa skräp liggandes och skava och repa. (eller synas)

Så, jag återkommer till frågan. Topp två idéer hittills:
- släpa ner dem ner på gården utomhus. nackdel: har ingenstans att lägga dem under tiden och att springa upp och ner med en och en är uteslutet per definition.
- skaka dem i duschen och skölja bort det sen.

Imorgon ringer jag mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0