Löpträning

Så fick jag den slutgiltiga inspirationen för att börja löpträna. Maria ska springa halvmaraton.
Annars har jag mest träffat kanadensare som springer tävlingar, senast var det de två kanadensiskorna i inka-gruppen som sprungit halvmaror.
Jag som trodde jag skulle komma hem höghöjdstränad och flyga runt elljusspåret på rödberget kom hem med magsjuka och ett infekterat sår på benet och har inte kunnat springa en meter och riktigt försoffat mig.
Provade mina gamla jeans sen gymnasiet imorse av en slump och de passade INTE. Inte ens i närheten. Och när jag hade min hittills enda riktiga gå-upp-i-vikt-period i england så växte jag ur dem men kunde sen ha dem igen. Så jag har nog smugit mig till en annan kroppsform de senaste åren. Men jag trivs med det! Byxorna får åka istället.
Dock så har jag alltid så gärna velat kunna springa långt, en mil är som en dröm för mig, men jag har alltid hatat det.
Så nu idag när Maria bad om tips på löpprogram hittade jag ett där man kunde välja nivåer:

nybörjare/ovan motionär - 12 veckor från 0 till 1,5 mil!

sen fanns även alternativen om man vill fortsätta:
van motionär - 24 veckor till 2,1 mil, dvs. en halvmara
maraton - har inte ens vågat titta på programmet.

Så jag laddade ner, skrev ut och tänk, det börjar på en lördag! Så imorgon börjar jag banne mig. Tänkte få ha självförtroende nog att hoppa in på vecka 4 eller 5 åtminstone. Jag tror jag tappar intresset om jag ska gå i flera veckor först.

http://www.maxim.se/content/se/traningsprogram/lopprogram_%E2%80%93_nyborjareovan_motionar

Vem hänger på??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag jag jag!!!

Men det får bli andra veckan i juni. Fram tills dess är det totalpanik med tentor och uppsatser. Hinner inte ens ut och rida!

Så att du får lite försprång, men förhoppningsvis kommer jag ikapp ;)

Kram

2009-05-23 @ 19:57:46
Postat av: Lisa

Om du inte förstod det så var det din lite för ivriga kusin som skrev ;)

2009-05-23 @ 19:58:32
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0