Cash på Öland

Har precis läst ut Johnny Cash självbiografi. Är just nu inne på en serie självbiografier med Johnny Cash och Mary Kay först ut. Inköpta är också the Dirt (Mötley Crue) och att älska som en porrstjärna (Jenna Jameson). Läste häromdagen en artikel och blev sugen på Jack av Lundell också som kanske inte är riktigt en självbiografi men ska väl vara nåt i den stilen. Och något man bör ha läst.
Sen fick jag tips idag på en annan självbiografi/biografi - Eric Clapton. Och vilken bok kommer min pappa hem med lite senare på eftermiddagen idag?
Vet inte om boken är ny eller hur Linda och han kunde komma över den på samma dag men så är det.

Och tillbaka till min käre Cash då, nu har jag läst hela boken som är en ganska lång uppräkning av människor han mött och tyckt om och inte så mycket händelser egentligen. Mer små händelser kring varje person. Helt ok skriven men det ska sägas att han skriver (skrev) bättre låtar än böcker. Han har skrivit den från olika platser, bland annat Jamaica där han har ett hus vilket fick mig att längta tillbaka till dominikanska republiken. Jag kan precis känna hur det luktar och låter där han sitter och njuter och skriver.
Men av alla ställen som nämns i hela boken, främst städer man knappt känner till över hela USA, var avslutas då allt?
Jag trodde inte det var sant när jag läste det. Men sista kapitlet är från Öland. Mitt älskade Öland, från en spelning i slottsruinen. Av alla ställen. Jag har till och med pratat med både Skeppargården och Solbacken just idag.
Hela boken avslutas med att han ska gå ut och göra en spelning för "folket i den här stan". Den som ändå varit där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0