En rätt ok tisdagmorgon

Min redovisning har blivit skjuten både fram och tillbaka, men äntligen är den åtminstone spikad. Det blir till att vara hemma och redovisa för kommunen först, så egentligen är inte tempot så mycket lägre, men stressen känns otroligt mycket mindre. Igår läste jag äntligen ut en bok till spanskakursen och skrev recensionen, och när jag gick och la mig på kvällen såg jag boken "aprilväder" av Viveca Lärn (de där om Saltön) som jag fått i födelsedagspresent och då kändes det bara trist för det kändes som jag aaaaaldrig skulle ha tid att läsa den. Men igår så låg inte min spanskabok där och väntade på mig utan jag kunde hugga in på fortsättningen för Saltöborna! Så glad jag blev. Och så skönt att jag blir glad för sånt igen. Det har varit mycket annat nu ett tag.

Hade en superdag igår, då jag först gick på akupunktur vilket numera kan konstateras hjälper mot min huvudvärk och "axelvärksillamående". Sedan hade jag bara på agendan att läsa klart boken till spanskan, och den var jättebra så det var inga problem, går bara långsamt att läsa på spanska. (Odjurens stad av Isabel Allende, ungdomsbok men som á la Harry Potter kan läsas av vuxna) Men varje gång det kom upp en tanke om rapporten, bilagor, planscher etc. sköt jag dem bara och var faktiskt tvungen att läsa. Tänk att vara bokrecensent, eller jobba på förlag kanske, att bara läsa hela dagarna. Tänk den söndagskvällsångesten: "Åh nej, imorgon är det måndagmorgon och jag som har så mycket att göra i veckan, jag måste läsa ut hela Liza Marklunds nya bok...."  Ja, tack!

På eftermiddagen igår utnyttjade jag ett presentkort på en ansiktsbehandling på Wilmas som jag fått i julklapp av mamma och pappa, på Wilmas. Jättegullig tjej som inte ville sälja på mig nåra krämer och som fattade direkt vad som behövdes och vad jag ville ha. Super! Tack mamma, pappa och Pernilla!

Kvällen var pricken över i, då blev jag bjuden på indisk resturang av Josse som present på födelsedagen. Åt supergott och delade på en flaska rött och gick sedan vidare till Lottas för en espresso/öl (fel val att ta espresso på Lottas i konkurens med all öl kan jag intyga, men jag var proppis)
Varför gör man inte sånt oftare? Behöver vakren bli dyrt eller sent. Eller blir det bara jobbigt då? Och inte så kul? Det kanske är som alfons åbergs farmor säger om jul, att man måste ha lite tråkigt emellanåt för att uppskatta det roliga.

Jag vaknade imorse (av alarmet visserligen) kl. 07.30, pigg och glad som en lärka och utan minsta ont i vare sig huvudet eller magen. Fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0