Ramadan

Tva veckor kvar har nu och ramadan har precis borjat. Dock har jag redan syndat da jag at frukost idag... Skulle aldrig falla mig in att inte dricka ens vatten i denna varme, enligt mina halsokunskaper ar det inte sa halsosamt (till skillnad motfor vad alla havdar har)
Det ar dock inte forbjudet att ata, men folk kan ta illa upp och tro att vi gor det for att retas sa man bor inte gora det offentligt.
Fortfarande varmt har och vart jobb ar valdigt slappt. Som tur ar har jag mina tjejer, Peggy och Andjelka (grekland resp. serbien) att umgas med hela tiden, bade pa trakigt jobb och lediga dagar. Idag skulle vi bli uppringda och hamtade till ett projekt men ingen har ringt an sa lange (kl. 13) sa jag antar vi ar lediga. Och allting slutar kl. 15 senast under ramadan sa det ar ingen storre vits aven om de skulle ringa.
Passar pa att skriva lite vykort, kolla mejl, sitta i solen och ska i eftermiddag till "citadel" i centrum i gamla stan. Det ar en av fa saker som faktiskt ar gammalt, sen romartiden (citadel ar den gamla stadskarnan i romerska stader). Annars har Amman inte varit bebott forran for ca 100 ar sedan sa deras uppfattning om gamla stan ar egentligen sedan 50-talet.
En kille pa jobbet ville visa oss en "ancient mosque" fran 1920-talet!!

Engelskan gor sig pamind hela tiden och det blir roliga citat varje dag. Igar var en ovanligt bra dag pa citat-fronten:

I en bil med musik pa:
Peggy: "Is this song from Jordan?"
Driver: "No, is from radio"

I barack-kontoret och en av ingenjorerna viftar med sin Nokia-telefon mot mig och sager:
"Look look, Nokia, Swedish!!! :)"
Jag: No, nokia is finnish
Ingenjoren: "What is finished?"

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jag gillar citaten:)! vad kul att du snart ska komma hem då får du berätta mer! Kram Sandra

2008-09-08 @ 13:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0