Tekniska mässan

Nu har jag börjat min turné söderöver med att åka ner till Stockholm och tekniska mässan. Gör ett nostalgi-inhopp för IAESTE, min gamla organisation för utlandspraktik. Känner att jag kan bidra lite till nu när jag äntligen varit ute själv och för att träffa lite gammalt IAESTE-folk. Så vi står i en monter på tekniska mässan och svarar på frågor samt glider runt bland de andra företagen för att fiska praktikplatser till inkommande studenter.
Är dock inte någon direkt rush utan mest företag som är här för att sälja sina produkter och gymnasieungdomar som är för unga för att vara intresserade av IAESTE (som är för högskolestudenter). Ska gå bort och titta på UF-mässan senare, har ju själv aldrig varit med på den men lillbrorsans FSUF var ju framgångsrikt så de fick åka ner hit. (Jag gjorde ju inte ens nåt företag utan spelade basket istället)
Ska vara här i tre dagar och på fredag anländer folk från de nordiska länderna för att vi ska ha nordiskt möte på lördag och sen fira att IAESTE fyller 60 år med en finmiddag. Så det blir en rolig vecka!
Hann bara innanför mässdörrarna så mötte jag min gamla kollega Simon och två praktikanter, varav den ena jobbar för IAESTE Nigeria och jag mötte på konferensen i Jordanien i januari)
Gick på lunch direkt och nu har jag även träffat ytterligare två praktikanter som är här och hjälper oss, varav en från spanien! Perfekt för min spanskaträning här. Dags att vara social nu, på tal om språkvårdande på olika språk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0