En latmasks försvarstal

Njae, den va inte så bra. Jag insåg precis efter en stunds pratande med min käre lillebror över en kaffekopp att jag gillar allt som innehåller ordet "försvarstal". Jag kan inte ens förklara eller stå till svars för innehållet i något alster utan jag gillar helt enkelt titeln. En dåres försvarstal. En läkares försvarstal. En blondins försvarstal. (den kanske är ledig fortfarande?)

Sitter och försöker skriva ihop en reseberättelse från Jordanien, min andra i år faktiskt eftersom jag var där på konferens i Januari också. Det är grådassigt regn ute och man gör bäst i att stanna inne och fylla på kaffekoppen regelbundet.

Dock har jag äntligen kommit igång med det jag ska göra i höst och egentligen är jag ganska nöjd med att sitta inne vid datorn och ha friheten att blogg- eller surfrensa hjärnan lite då och då. Jag som var emot bloggande förut, med argumentet "vem fan vill läsa!?" och "vem är mest tragisk, den som skriver och tror att nån läser eller den som faktiskt läser?"

Insåg att jag inte har några kompisar som bloggar (som jag vet om) nu längre när min kusin kommit hem och slutat. Hade jag haft det hade jag tillhört de som faktiskt läst dem. Tillika haft mycket mindre tid att göra mitt projekt och min spanska. Så det kanske är tur. Jag gör inte så mycket iallafall. Men nu har jag ju skrivit ett försvarstal åtminstone.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hejhej!

Känner faktiskt igen mig lite i det där, vem skulle vilja läsa det man skriver? Men du får sedet så här, det är bra mycket enklare att slå på datorn när man har lite tid över och titta efter om du publicerat något nytt, än att försöka matcha av en bra tid som passar för båda att prata på. Även fast det senare kan vara att föredra ibland, men vem har sagt att man inte kan ta det bästa av två världar?

Känner även igen mig i det du skriver om att språket kan bli lite halvdant. Tror jag aldrig har stavat så här dåligt i hela mitt liv :P Det blir som en mix mellan svenskan, isländskan och engelskan. Med ettt resultat som är sämre än halvdant.

Och förresten, jag har tagit upp mitt bloggande igen. Dels för min egna skull, för att jag gillar att skriva. Men också för farmor som nöjesläser min blogg varje dag (okej, de dagar jag nu har kommit mig för och skrivit något). Så nu håller jag på att tok uppdatera min blogg med vad som hänt de senaste 32 dagarna i mitt liv, och du anar förståss redan nu att du är omnämnd :)

Kramar från en åter bloggande kusin vitamin!

2008-10-21 @ 14:18:17
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0