Stadsbibblan

Är så åter i Stockholm och har spenderat dessa två dagar med min uppsats, först med att gå på Centralbadet (där jag såg min tredje kändis för denna resa: David Hellenius, en av de roliga i hey baberiba) och njöt otroligt. Bara 70 kr för studenter och ligger på Drottninggatan! Slår vad om att de flesta stockholmare aldrig varit där. Jättelugnt och mysigt och fanns jacuzzi, en bassäng för motionssim som inte var exakt 25 lång, jättetråkig och kiss-klorfylld. Bastuavdelning, omklädning, bar, resturang, behandlingsrum... Ja, ni hör, jag håller på att bli en riktig badhusnörd. Vilken tur att jag valt ett projekt med nåt jag gillar, har ju alltid älskat att bada och gå på badhus och spa.
Efter det tog jag mej vidare uppför drottningg. till stadsbiblioteket, det stora runda gula av gunnar asplund som är i ropet för sin utbyggnad. Gud vilket fint bibliotek! Jag blev kär med en gång. Och jag fick ett lånekort helt gratis! De har hämtat upp gamla böcker från 1930-talet till mej från arkiven, en bok så gammal som från 1891!
Kopierat, rotat runt och läst och känt mig som Annika Bengtsson i allmänhet. Har äntligen fått tag i min handledare också, så imorgon ska vi ha våran första träff och förhoppningsvis drar det igång på riktigt nu. Som tur är så är det ju sjukt kul när man väl sätter igång, jag trodde inte på det när alla som tidigare skrivit sa det, men nu tror jag att jag skulle kunna (förmodlingen kommer att måsta) jobba dygnet runt med detta.
Måste dock se till att avgränsa, det är ju som vanligt svårt, men det är ju det man har sin handledare till.

Haft lite otur med att min dator krånglat men som tur är har jag allt på extern HD, och Johanna som jag bor hos har också dator så det är ingen fara. Har flängt mellan 30-min datorer på bibblan idag och åkte sen hem tidigare och skriver hemifrån i lugn och ro. Lyckats fota felmeddelandet från min burk med digitalkamera och zoomat fotot på displayen och läst hur man får igång en felsäkert läge startup. Så nu är jag inne i den och har plockat den enda halvfärdiga bokrecensionen och några bilder som låg på den, och nu håller den på att defragmenteras så får vi se om den mår bättre sen eller om den behöver en helrenovering.

Nu åter till badandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0