Referenser

Inser att det är ett tag sen jag bloggade och det kan väl bara förklaras med att jag har annat för mig. Jag gör mitt projekt och pluggar spanska. Går stavgång en timme om dan och har aldrig varit piggare!
Varför får man gummiband hos sjukgymnasten? Man borde få en ljudbok och order om att gå en timme om dan. Det är ju annars det vanliga diet-knepet, att gå ut och gå, men faktum är att det fungerar nog nästan ännu bättre mot stress, för att få luft, att bli pigg, få cirkulation i axlar och rygg så man inte är så stel av att sitta inne. Sen bränner det säkert lite fett också men jag har alltid varit lite av den åsikten att promenader är för de som inte kan eller orkar idrotta. Man bränner ju mer och blir starkare om man tränar annat. Det är liksom bara en feg väg ur motionskravet som alla har på sig själva. Enklaste vägen ut. Men man måste ju inte alltid välja det jobbiga, det borde jag själv lära mig.

Om projektet, så har jag brainstormat med mor och bror och faktiskt börja komma någon vart och ska till veckan till lule för att bolla lite med Linda från klassen och med min handledare. Jag ligger i fas. Jag har en plan.
och idag var jag hos min kusin och fick en dos bebis och en lektion i referensteknik. Fick låna böcker varav den ena är en bibel när det gäller referenser, opponering, rapportstruktur m.m.
För att inte tala om vad skönt det var med ett bollplank som skrivit en C-uppsats, inte är insatt i själva ämnet utan relativt objektivt kan koncentrera sig på själva strukturen och mina funderingar kring det. Och en glad bebis. Kan det bli bättre? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0