Ibiza!

Ja, jag vann en resa till Ibiza. Invigningen av "nya SEAT Ibiza 08", mest kända (tror jag) bilmärket i spanien. Otroligt påkostat, min lärare bl.a. skulle dit en hel vecka innan för att förbereda.
Och allt gratis.... ALLT!

Det var två förväntansfulla och överlyckliga resenärer som inledde med en "semesteröl" i väntan på avresa på flygplatsen.
  
Vi inledde med att hoppa på ett chartrat plan på Barcelonas flygplats (de hade startat i Madrid och plockade upp fler i Barcelona), med packning endast för kvällen och lite annat man behöver under ett dygn. Dvs. typ ingenting förutom tandborste och ett ombyte underkläder.

Vi landade en halvtimme senare och blev skjutsade i buss till det 5-stjärniga hotellet där vi skulle bo.
Jag som trots mina ringa 24 år rest en del kan endast jämföra det med hotellet i Jordanien där vi också hade 5-stjärnigt av säkerhetsskäl.
    

Vi tog ett dopp i poolen och solade en liten stund innan det var dags att skynda oss göra oss iordning inför kvällen. Återigen buss till själva invigninen. När vi kom fram möttes vi av röda mattan, vita barcelona-stolar, vita soffor och bord med vita dukar uppdukade i en skogsdunge med champagne och tapas bland kandelabrar och serveringpersonal så man inte skulle behöva lyfta sin tursamma, bortskämda rumpa ur de vita sofforna och divanerna.

    


Efter ca en timmes mingel annonserades det att invigningen skulle äga rum inomhus. Väl inne var allting helt i vitt och det var lite mystisk, spännande musik och en röst i högtalarna. (på engelska! För en gångs skull fick vi känna oss jättecoola och tacka nej till tolkning med hörlurar!) Musik och discorök och allting var helt kritvitt och belyst med olika färger. Helt plötsligt så lyfts väggarna upp och det visar sig att det varit gigantiska lådor och gissa vad som fanns i? Jo, nya SEAT Ibiza 08 såklart =)
Vi gick runt en stund och minglade och tittade och provsatt, försökte hitta de speciella detaljerna som min lärare berättat om och sen gick vi ut till bussen igen. Vi slussades till den väldigt berömda nattklubben "Pacha" och där var det middag bestående av ännu mer tapas och till min stora glädje även sushi! Vin och öl i fria mängder och sen övergick det till nattklubb. Jag vet helt ärligt inte om det var öppet för allmänheten för vi var såpass många där med SEAT ändå, dock har jag hört att det brukar va knökfullt och riktigt så trångt var det inte. Men stiligt och fint därinne men de lever nog mest på sitt rykte, och ryktet gör att folk kommer, och kommer folk så blir det bra.... Inträdet ligger på ca 500 kr och en öl (SanMiguel 33cl flaska) kostade 12 Euro! Men allt var ju gratis för oss =)

Dagen efter var det hotellfrukost som gällde och sedan fick varje par om par (dvs. 4 personer) en bil att förfoga med en karta över Ibiza i. Vi lärde känna några killar litegrann kvällen innan så vi delade bil med dem. (Spanjorer, vilket va skönt för ibland hinner man kanske inte läsa skyltar etc. ) Vi hann köra runt hela ön de dryga 2 timmarna vi åkte runt, stannade till vid stränder och gick ut och tittade men den här dagen regnade det så det var skönare att bara sitta och åka runt. Kan dock inte säga att jag är så imponerad av bilen, den ska motsvara en Nissan Micra eller en Toyota Yaris så den är rätt liten. Men det var inte på grund av storleken utan på att när man väl ska va kritisk (detta var min första gång jag provkörde i mitt liv) då hittar man små detaljer som är mindre bra. Men i överlag grymt kul att köra bil, var längesen! Och vägarna var små och lätta och ingen trafik förutom typ 100 SEAT Ibiza 08....
kl. 13 var det lunch på stranden så vi åkte dit det var utmärkt på kartan och kom till en lounge-resturang på stranden med solstolar och parasoll (paraagua....) och "levande" DJ musik och återigen supergoda tapas, färskpressad apelsinjuice (inget champagne eller öl nu givetvis) och kaffe.
Efter att ha chillat där i ca 2 timmar, vi hade ju redan sett hela ön och var ganska trötta sedan kvällen innan också, så körde vi tillbaka mot flygplatsen för att lämna bilen. ca. 19 landade vi igen i ett soligt barcelona och det kändes verkligen som att komma hem =)
Känner till varenda gata som man flyger över när man går in för landning, kunde t.o.m. se mitt hus!
Passerade McDonalds och avslutade kvällen med att titta på schlagern hemma hos Erika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0