San Juan

Hemkommen igen efter firandet av San Juan, (alltså spaniens motsvarighet till Valborg och midsommar).

Vi åkte till en by norr om Barcelona, där pojkvännen till en kompis har sommarlgh (eller hans mormor har).
San Juan är en enda stor strandfest med raketer och smällare över hela katalonien och enligt spanjackerna vi var med var det mest autentiskt i Arenys de mar, där vi var.
Huruvida det var sant vet jag inte men det va jättetrevligt iallafall, ingen orkade laga mat så vi gick ut och åt varmkorv och sen ner på stranden och satt och spelade lite gitarr, lyssnade på en konsert som höll på nattenlång på stranden, badade nakna i medelhavet mitt i natten och hade allmänt jättetrevligt.

Dagen efter blev tillslut jag och erika väckta, alla spanjorer var redan vakna.... kan sånt hända? Tydligen.
Frukost á la española med oboy och croissanter med nutella (nötchoklad-gegga man kan ha på mackorna som jag trodde bara André Wiinberg och amerikaner åt)
Riktigt semester-dagen efter-slappar-kompis-häng hela dagen. "Lunch" vid 5-tiden med spansk omelett (som jag f.ö. lärt mig göra så jag ska bevisa när jag kommer hem för alla som vill smaka! om jag törs lova det...)

Gick ner och badade på em/kvällen vid 7-tiden, stranden låg 40 m från huset.... Övrig tid spenderades läsandes på balkongen med utsikt över havet... riktigt semesterparadis! Dock i princip inga turister utan det är en ort med Barcelonabors sommarställen.

Sov kvar en natt till och fick en stranddag idag och en långlunch på balkongen. Återvände sedan hem med tåget och är tillbaka i ett varmt och kvavt barcelona.
Druckit en kopp efterlängtat kaffe (utan kaffe i tre dagar!) och ska prata lite med Adriana nu, längesedan jag träffade henne för hon har varit i Frankrike och jag i Arenys.

Och min älskade lillebror attackerade mig med en länk till ett filmklipp på youtube direkt jag loggade in på msn idag. Om livet, för livet kan man säga. Underbart att höra att han är så glad! Därför vill jag gärna sprida det till alla som vill:

http://www.youtube.com/watch?v=UF8uR6Z6KLc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0