skolstart

Så har allting äntligen satt igång. Introduktionsvecka med lite av varje organiserat, intensivkurs i spanska och själva skolan.

Spanskan går ok, varje dag kommer det tillbaka mer och mer och jag börjar vänja mej och framförallt förstå lättare.
Introduktionsveckan kunde varit roligare, de s.k. "workshopsen" är en powerpointpresentation med information om framförallt katalunien. Vi fick en kulinarisk upplevelse i en hemkunskapssal i den stora marknaden på ramblas där en spansk kocka lagade katalanska specialiteter som vi fick smaka.

Den "riktiga" skolan började idag, de två kurser jag hade idag var riktigt bra!
Ett CAD-program för att skapa 3Dmodeller från ritningar på datorn. Inte hus utan mindre saker typ en mutter eller en tratt eller så.... man kan göra lite större saker som dammsugare och mobiler men jag vet inte hur långt kursen sträcker sig, det var på katalanska så jag förstod inte allt =)
Men han ska prata kastillianska i fortsättningen när han efter lektionen förstod att jag inte förstod katalanska.
Den andra kursen idag var att skriva tekniskt på engelska. Piece of cake för en svensk som gått gymnasiet på engelska, bott i england och sen haft engelska lärare och böcker på universitetet. Stackars dubbfilmsuppväxta spanjorer... Men jag tackar för gratispoäng!

Ikväll blir det utgång på en känd nattklubbskedja: Pacha. Så just nu är klockan halv elva och jag sitter och dricker kaffe och väntar på sms från mina kompisar vilken bar vi ska ses på innan vi åker till nattklubben. Nya tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0