Hejdå IAESTE

Idag har varit en solig dag igen och jag var ute på vift och tänkte gå till Barrio Gotic men jag kom aldrig så långt. Jag hittade en jättemysig creperia och massa affärer istället och vips var jag tillbaka på ramblan och det var lika bra att gå hem igen.

Dessutom har jag nu när mitt halsont äntligen gått över testat löparskorna och sprungit runt på Montjuïc, berget med massa parker som ligger alldeles här intill. Jag behöver då aldrig oroa mig för att bli förväxlad med en gasell, det är då ett som är säkert. Det var ganska trevligt att få gå upp i alla branta backar och trappor för det är väldigt vacker utsikt därifrån. Men när jag kom joggandes och möttes av en ca 70-årig gubbe med träningsoverall och hörlurar då.... då var det bara att skruva upp Foo Fighters i iPoden och öka tempot. Precis samma känsla som när jag blev omkörd i skidspåret förra vintern av en 60+ gubbe och när hans rygg kom framför mig stod det "Helsingborgs Skidklubb" på ryggen..... Omkörd av en skåning på skidor!

Nu har jag även skrivit mitt "testamente", en överlämningsrapport, för IAESTE och skickat ut med ett avskedsmejl. Känns väldigt konstigt och lite vemodigt men samtidigt är det en stor lättnad. Jag har fått en väldig massa upplevelser och resor och jag har utvecklats enormt som person, men det har varit tufft också att alltid ha det "hängande över sig" och den totala oförmågan att göra och hinna allt. Det finns alltid mer. Så det är svårt att tänka på resultat, svårt att vara nöjd när man avgår men jag får försöka tänka på att jag gjort vad jag kunnat och hoppas på att det har varit till nytta. 

Nu är det dags för skönhetssömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0