Barcelona

Så var jag här.... Äntligen, efter att ha velat åka och plugga i spanien ända sen gymnasietiden. Och att jag skulle fastna i bloggträsket till slut. Egentligen är konverteringen från resedagboken till bloggen en omtanke om alla som annars skulle ha fått mejl flera ggr i veckan om att jag har skrivit nåt.
Nu är det frivilligt!
Det blev en lång resa hit. Först buss, sen tåg, nytt tåg och sist buss igen. Sen en natt på skavsta flygplats. Där träffade jag dock en trevlig kvinna som skulle hälsa på sin dotter i barcelona. Så vi passade varandras väskor, styrde ihop stolar och sov och hade sällskap. Det var andra gången hon reste hit ensam och första gången hade hon varit jättenervös men nu fick hon istället agera guide för mig och visade var vi skulle ta bussen från girona och var man tog ut euro på skavsta m.m.! Hade säkert klarat mej ändå men det var jätteskönt att bara hänga på någon. Och slutsatsen av det: oavsett om man åker på charter eller ensam kan man bli rånad, tappa bort något, (inkl. sej själv) men man om man åker ensam öppnas chansen att träffa nya människor och få sällskap! Direkt man är i sällskap redan eller ett guidat gäng så minskar den chansen/risken till nästan obefintlig.
Så tack för sällskapet Susanne om du någon gång skulle läsa det här!

Mött av Adriana och visad lägenheten så blev jag förtjust direkt! Den är otroligt liten men jättefin och mysig. Mitt rum är bokstavligen en säng och ett litet skrivbord. Men det är allt jag behöver. Lite trist att det inte går att hälsa på mig här men ni som kommer ska iallafall få se hur jag bor!

Och tur att jag inte släpade med mig pilatesbollen, helt chanslöst att få plats! Det får bli löparrundor längs stranden och kite istället. Inte fy skam. I mars kommer vindarna. Jag längtar. Det finns en risk att jag drabbas av samma sjukdom som min käre vän calle lider av:

"Any form of kiting is higly addictive. Do not participate in this sport if you are having difficulties at work, school, with your marriage or family. You will feel the addiction after your first trainer kite session. It will leave you with the need for more. Feeling the power of a big kite and the adrenaline high that comes with the act will deepen the addiction. Once kite riding, you will spend countless hours watching weather reports and fabrication your own weather predictions. You will spend excessive late night hours on kite forums. You will begin spending a large sum of money on kites, boards, and gas. You will alienate yourself from the general population with your constant kite chatter with few people to understand your addiction. Participate in this sport only if you have a strong constitution." - Les Vierra

Dags att trotsa förkylningen och molnen och ge sej ut på upptäcksfärd!
Hasta luego!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Johanna! det blir ju toppen att läsa din blogg.

2008-02-01 @ 13:43:36
Postat av: Sandra

Hola! Kul att läsa, hoppas du fortsätter med skrivandet! Hade tänkt ringa dig i dagarna å höra hur det går med flytten å allt men ger dig några dagar att finna dig till rätta först=) Här hemma är det lugna gatan är nästan understimulerad i skolan men hoppas på att det blir ändring på det snart...eller?!=)Blir en lugn helg som eventuellt avslutas med slalom på söndag! Ta hand om dig där borta så hörs vi å ses kanske snart?!=) Kram!!

2008-02-01 @ 18:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0