Karantän

Sitter i ofrivillig karantän i väntan på magsjuka/vinterkräksjuka.... Äter tio vitpepparkorn om dagen och håller tummarna. Än så länge är jag frisk men det har inte ens gått två dagar sen jag utsattes direkt hög smittorisk. Så jag bidar min tid, tänker att pizzan jag åt nyss kan ha varit sista måltiden på ett tag, lyxar med lite lussebullar och choklad för att "bunkra upp utifall att" etc. På nåt sätt njuter man nästan mer när man vet att det kan vara sista gången på ett tag.

Dock tycker jag att jag har gjort mitt på magsjukefronten sedan jordanien. Förhoppningsvis har jag blivit resistent eller immun (är det samma sak?) men logiken säger väl att jag om någon, världsmästaren i magsjuka, borde drabbas.

Rätt seg både idag och igår så det känns inte så farligt att sitta inne, har mycket i skolan också så jag tänkte sitta och skissa på mitt förslag framför idol och äta chips med dipp. För det kan ju va sista gången jag äter på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0