praktik

Har äntligen fått besked om praktik i Jordanien som jag sökt, och de accepterar mig!

Hade börjat ställa in mig på att det kanske blir nånting annat för jag tyckte det tog så lång tid men nu har de bekräftat iallafall. Har insett hur mycket jag inte vet om iaeste-praktik vad gäller datum, rutiner etc. men det är väl normalt att man blir lite nojjig när det gäller en själv.

Ska iallafall bli otroligt kul att åka på en praktik som jag så länge jobbat för! Och jag vet att IAESTE Jordanien gör ett bra jobb och planerar roliga utflykter med praktikanterna och jag har ju t.o.m. bott en natt på hostelet där alla praktikanter brukar bo så jag är ju som hemma!
Känns rätt skönt för en gångs skull att veta vad jag åker till, någotsånär i vart fall, även om känslan av att det är "lite tråkigt" och "har ju varit där, kanske borde provat nåt nytt istället" ibland ligger i bakhuvudet. Men det ska bli superkul!

Har börjat fundera lite framtid här efter dessa månader och det känns skönt nu att ha några saker utstakade och att se framemot. Blir dock tråkigt att lämna barcelona, hade varit kul att vara kvar här över sommaren men vi får se hur det klaffar med datum, tentor, praktik och så. Förhoppningsvis ska man väl inte behöva tentaplugga ihjäl sig utan få ha lite sommar i juni! (Hur nu det ska gå till?!)

Nu måste jag ta mig ut och springa, måste komma in i rutinerna igen. Jag liksom längtar ut samtidigt som jag försöker hitta på massa olika anledningar att inte kunna. Och såklart gör jag ju ingenting vettigt under tiden heller medan jag gruvar. Vad kallas denna åkomma? Latmask? Jag längtar ju.... Gruva? I-landsproblem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0