Playan gånger tre

Eftersom solen bestämde sig för att stanna förra veckan så åkte vi äntligen till Castelldefels, där vi läst att det skulle va bra kiteing.
Vi åkte först dit på vinst och förlust och hade ingen aning om ifall det blåste där eller inte. Det visade sig att tåglinjen haft problem så det är nu gratis fram till 10 maj att åka!
25 minuter senare kom vi fram och klev av i en idyllisk liten lugn spansk semesterby och traskade ner mot stranden. Och den uppfyllde alla förhoppningar! Blåste inte en sekundmeter den dagen men det var soligt och vi badade bland barnfamiljer, parasol, sandslott m.m.

Dagen efter åkte vi dit igen eftersom det fortfarande var sol och det blåste lite mer inne i Barcelona. När vi kom fram var det perfekt vind för mig och jag tog upp min nya Cabrinha drake för första gången och kunde starta och försöka köra lite på brädan!
Jag hade lite nackspärra av att bära grejerna två dar i rad så när jag blev lite trött så tänkte jag att Calle skulle få köra lite också (han har ingen bräda så vi båda kör med min)
Sen började det bara blåsa mer och mer och det kom fler och fler kitear så det slutade med att jag inte kunde köra nånting mer för jag skulle ha blåst bort eller krockat med någon av de dryga 60 kitearna.

Vi åkte dit även på lördagen med Erika men ingen vind nu heller men eftersom vi varit uppe tidigare och tidigare varje dag fick vi en hel dag på stranden med massor med sol och bad och grundade en rejäl bränna á la apoteksreklamen.

   Jag

 Calle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0