April april!

Äntligen blev det lite sommarvärme!
Typiskt för mina vänner som åkte hem idag, det har varit ganska kallt och lite blåsigt veckan som varit.
Adriana fyller år idag så jag uppvaktade henne med en tårta utan grädde eller fyllning (ja, en sockerkaka) och ett paket utan papper men hon blev jätteglad iallafall!

Hade skola och hittade igen min gruppmedlem och vi ska börja göra vårt arbete nästa vecka. Skönt att kunna släppa det ett tag till men veta när och att det blir gjort. Börjar bli lite stressad över skolan för det händer ingenting men ändå är det rätt svåra prov och man måste ju klara godkänt....

Direkt efter skolan åkte jag å Erika till playan! Höll på å bli vansinnig på alla som sålde "colafantalemonbia".... en snubbe hade dock lite bredare sortiment och frågade efter den obligatoriska cerveza cold drinks om vi ville ha massaje och när vi inte ville ha det undrade han om vi inte ville ha lite hasch då?

Därefter gick jag på en spanska"kurs" som jag upptäckte här på gatan brevid där jag bor, och det var en succé.
En gammal pensionerad spansklärarinna som gör det ideellt och det är små grupper, bara för tjejer och alla hade bra nivå så där ska jag fortsätta! Det bästa var att det var otroligt billigt och man behövde inga böcker utan de plockade fram det man behövde för den lektionen. Precis som på lågstadiet.

Ikväll möter Barca Schalke 04 i Champions league, vet inte om jag ska gå och kolla på nån pub eller om jag stannar hemma, behöver göra lite skolarbete (efterforskning om storleken på utrymmet mellan sätena i en volvo...) till imorgon.

Sparar mej till derbyt mot espanyol då jag har hela konkarrongen på besök och vi har fått tag i superplatser!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

besök min blogg ge en kommentar och få en gratis glass, direkt i brevlådan!

2008-04-01 @ 19:41:20
URL: http://jalusi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0