Knall fall

Vad konstigt, häromdagen såg jag på TV för ovanlighetens skull och då var det en kort intervju med Lasse Eriksson.
Och jag verkligen tänkte: just ja, han ja, honom har man inte hört om på länge, men han finns ju.
Så berätta han att han spela nån pjäs i uppsala, och så var det inte mycket mer med det.
Och imorse så berättar man på radion att en känd skådespelare dött på scen. Och jag vet inte om jag drömmer såhär i efterhand men det var som om jag tänkte på honom.
Det är nåt konstigt med de här morgonnyheterna, man hör dem som i en dimma. Som med askmolnet.
Väldigt trist iallafall, han var inte gammal. Och läskigt på scen. Lite legendariskt ändå. Jag hoppas han dog lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0