ex-exjobb

Har precis käkat en gomiddag med familjen, brorsans sista dag i stan (tur jag ska ner om två veckor så slipper ha separationsångest) och nu redovisat exjobbet.
numera före detta exjobb. Äntligen kommit mig för att boka in entreprenören i fallstudien och därmed tvingat mig själv kolla de sista stavfelen så jag kan printa den imorrn och redovisa för dem.
Trodde aldrig de skulle tacka ja, men frågar man inte får man aldrig veta. Så 3 gubbar och min chef ska jag presentera för. Hejbara.
Det kommer gå bra.
Armen den får följa me så gott det går. Ska faktiskt bli väldigt spännande att höra vad de har att säga, om det funkar i kommande byggprojekt, om jag kan hitta min roll i det hela, om nån kommer "beställa mig" m.m.
Så småningom kommer väl den här härliga rapporten på ca 80 sidor ut som offentlig handling som alla andra på uppsatser.se, ska länka då.
Och lägga upp på hemsidan.
Hittat massor med nya bloggar idag, mycket tack vare Marie Söderberg som jag skrev om häromdagen, en kollega med samma tankar och filosofier, och med en hejdundrande drift!
Det droppar in mer och mer via nätverkande, och jag fascineras av en del riktiga proffs, och när man väl börjar läsa och följa så helt plötsligt får man en kommentar av någon! Som fram till nyss var en person bakom en blogg, (visserligen fortfarande det rent anatomiskt), en "nätverkare", "blog-kändis".
Dessutom är bloglovin rätt kul när man gillar surfa bloggar, och hittade idag en muslimsk tjej som skriver/"översätter"/"tolkar" koranen. Plus har läckra illustrationer.
Jag som ändå har lite feelings för islam, åtminstone vad jag tror jämfört med många helsvenskar. Finns naturligtvis supermånga som kan massor och de flesta har väl muslimska kompisar, men sen jag gjorde praktiken i Jordanien så var det för mig verkligen en upplevelse att bo i landet en lite längre period.
Det ger mycket, och det känns mycket mer "hemma" med islam än t.ex. buddism eller hinduism som ändå får anses som mer fredliga religioner, om man ser till hur de framställs i media åtminstone.
Så heja koranen-översättningar, inredning, eko-shopping, rockstjärnestatus m.fl.!

Kommentarer
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Visst är det kul när man hittar nya och intressanta bloggar!



Önskar dig en suverän kväll med hög Rockstjärnestatus!



2011-06-15 @ 16:25:22
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/
Postat av: Den nakna coachen

Lycka till med presentationen i morgon!



Visst är det kul med en massa nya kontakter.

Hoppas att du får en fortsatt trevlig kväll!



/Linda

2011-06-15 @ 19:34:45
URL: http://www.naknacoachen.se
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Tack för länken! En rolig överraskning!

2011-06-17 @ 19:38:54
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0