Bra tips

Sådärja, nu har jag uppdaterat länklistan här med alla mina bra bloggtips.
Helt plötsligt är jag inne i ett svep och läser massa proffsbloggare.
Efter en tids fascinerat följande av yngre och yngre läsare med en förundran vad man vill med sitt bloggande.
En av alla de som sammanställer är Mediababe - boosta karriären med sociala medier som får det att låta så enkelt och självklart.
Och jag har blivit fast i twitterträsket också. Diggar de korta, ofta catchy meningarna. Men saknar "gilla"-knappen.
Lite brist på vanligt socialt umgänge kanske? Ja, kanske. Och lite väl mycket sjukskriven. Men nu börjar armen läka som den ska, töntig sjukgymnastik flera hundra repetitioner om dan gör sitt till.
Haft en urskön dag, med morgonpromenad och redovisning av exjobbet och sen riktigt njöt jag av att bara vara ute med valpen. Och vi gick över till trollen och hälsade på. Lilleman sa "Lehlla" och flickan var såååå duktig och fin med henne. De båda var fantastiska, verkligen bästisar.
På tal om redovisningen, det var jättelyckat. Jag fick väl inte stående ovationer eller knappt en enda fråga, men däremot otroligt bra diskussion ikring det, väldigt personligt och en bra kontakt från min och min chefs sida mot det här entreprenörsföretaget. Gillar verkligen jobba med dem, så jag hoppas jag förbättrade mina kontakter lite.
Är lite sparsam med vad som händer på jobbet här i bloggen, till skillnad från en del andra som bloggar som PR för sitt företag. Att göra sig själv till ett varumärke. Jag gillar verkligen idén, men jag har ju inget att sälja. Eller jag vill inte sälja nåt. Alltså, de karriärer jag har nu går inte ut på att sälja in mig själv på det sättet.
Dock gillar jag ju bloggandet i sig väldigt mycket.
Tänker ibland på att i början när blogosfären "grundades" var jag emot bloggar. "Vem f*n vill läsa om vad nån annan gör på dagarna?"
Det tog lång tid innan jag började blogga på hemmaplan, men nu är jag fast.
Meeeeeen, jag är så otroligt less på designen som jag aldrig har tid eller kunskap att koda färdigt. Det går ju bara man vill, men det tar lite väl lång tid jämfört med vad jag har.
Som hela mitt exjobb gick ut på "värdeskapande tid"
Jo, just ja, det jag egentligen ville tipsa om, det ska jag gå och krypa ihop och kolla in nu tror jag, en ny serie på SVT Play om enastående kvinnor. Ett startfält som nästan slår årets sommarpratare.
Håll till godo och låt er inspireras!
Audrey Hepburn.
Audrey Hepburn. Foto: John Kobal Foundation/Getty Images

Enastående kvinnors öden och äventyr

Från Grace Kelly till Indira Gandhi. Serien Enastående kvinnor porträtterar starka kvinnor från 1900-talet som trots stora svårigheter tagit sig till toppen och blivit både framgångsrika och beundrade.

I serien möter vi följande nio ikoner:

Del 1: Madame Chiang Kai Shek
Del 2: Coco Chanel
Del 3: Wallis Simpson
Del 4: Agatha Christie
Del 5: Audrey Hepburn
Del 6: Grace Kelly
Del 7: Martha Gellhorn
Del 8: Josephine Baker
Del 9: Indira Ghandi

 

 


Kommentarer
Postat av: Den nakna coachen

Grattis till en väl utförd presentation och tack för länken :)



Jag resonerade precis som du...vem fasiken vill läsa om andra hela tiden ;)



Ha en härlig kväll!



Kram

Linda



2011-06-15 @ 21:51:05
URL: http://www.naknacoachen.se
Postat av: Bella

Tack för massa härliga bloggtips! :)

2011-06-16 @ 00:41:24
URL: http://bellzors.blogg.se/
Postat av: Klokegård - Designa ditt Liv!

Visst är det roligt att blogga. Jag har fastnat! Jag utforskar Twitter och precis som du så saknar jag gilla-knappen. Jag har lite svårt att förstå Twitter, tycker det är jobbigt att vara begränsad till 140 tecken.



Ha en härlig helg!

2011-06-17 @ 19:37:27
URL: http://karvegardkonsult.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0