Är det en vanlig dag?

Nej det är ingen vanlig dag, för det är sista dagen med gips idag! Hurra hurra hurra!

 

Inte riktigt lika varmt, och lika bra det för jag har en del pysslande att fixa med nu på förmiddagen. L är med riktiga husse och matte på sin första hundutställning. Nåt jättestort spektakel i vännäs. Hujedamej för att va bland flera hundra hundar, även om de är väluppfostrade. Hellre bara med världens sötaste isåfall. Jag tror jag kan vara lite överkänslig i för stor dos.

 

Traditionell morgonsurf, dags sen att justera exjobbsrapportens gamla stavfel. Säkert för sent för att få det äkta beviset innan semestern ändå. Den närmar sig med stormsteg! Fast jag har ju inte ens jobbat senaste tiden, mest haft armen i vinkel och blicken i skyn, dock utan öl eller renat. Imorgon dessutom workshop i (för? med?) framförande. Med ambassadörsnätverket. Ska bli kul och lite pirrigt och jag hinner bara vara med en stund på morgonen.

 

Kanske ska ta och skriva ett inlägg på den bloggen också. Tänkte kanske i framtiden underlätta för mina tolv läsare och länka mellan. Om det går. Den länkas iallafall automatiskt till twitter. Hejbara.
Ursäkta ursäktandet men det här med länkningar, uppdateringar, bloggkoder, hemsidor och sånt är inte riktigt prioriterat just nu. Men jag har alltså en företagsblogg. Jag vet inte ens länken till den ännu, men klicka på loggan för "kvinnligt företagande stärker sverige" då ser du min sida där. Via det kan du nog hitta den om du är riktigt intresserad. Den innehåller dock inget revolutionerande än.

 

Imponeras lite över de som bloggar om olika saker på olika ställen. Det är väl så man ska göra, hålla bloggen till ett tema. En av mina favoriter, som också är en kollega inom hudvård men som bor i sthlm (och jag aldrig träffat irl än) är Marie Söderberg. Hennes mest kända blogg är "Classic Style in the City" om inredning. Väldigt vitt, och mycket shabby chickt.
Nu har hon även börjat blogga för "Vårt Kungsholmen" (och ja, jag blir inte mindre sugen på att flytta dig. Skulle jag flytta till hufvudstaden skulle jag vilja bo där)
Hon skriver väldigt bra idag och jag blir så glad varje gång nån får ord på det jag tänker, känner, drömmer, önskar, jobbar för, tror på:


Har du drömmar mål och visioner?

Du kanske vill bli frisör,
Vill du bli chef för ett företag som gör skor eller kanske en vd med jaguar och ett hus på landet.
Kankse du vill bli skådespelare
Vill du få fler vänner
Vad du än vill ha kan du få
men du måste vilja det tillräckligt mycket
Att drömma och bara prata åstakommer ingenting
Det finns bara en person som kan bestämma hur ditt liv ska se ut
Du!
Vem vill du vara?

Tack Marie! Du är en förebild!

Kommentarer
Postat av: Marie Söderberg

Underbara Johanna nu blir jag så glad och rörd, ja berörd. DU är fantastiskt stor varm kram :))

Välkommen att kommentera dina tankar och ideer på på Kungsholms bloggen , tror du kan göra en direktlänk där till din blogg dessutom..;)

stor kram Marie

Postat av: Anonym

Tack så mycket fina du! Video ligger uppe nu :)

2011-06-12 @ 13:47:44
URL: http://shopalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0