BCN - Madrid

En liten uppdatering och som utlovat lite bilder på vad jag ägnade min dag i Barca åt. Mest återse gamla platser och så men jag sparar en del till en ny bloggkategori jag täntke skapa, tipslistor på MINA favoritställen på olika ställen runtom världen. När jag kommer och tänka på det så har jag ju trots allt varit runt en del... Och som jag läst i dagarna på många bloggar så känner jag samma sak, vad gör man med sin blogg nu på sommaren? Vad ska man skriva om när man helst är ute och gör andra saker?
Samtidigt som man får massvis med inspiration och fina bilder, men vem sitter inne och läser dem?
Så, mer om detta kommer.
Och jag som alltid drömt litegrann om att bli reseledare, programledare på när och fjärran, resereporter, krönikör och en del annat som jag förmodligen aldrig kommer att bli kanske bara borde ta saken i egna händer och göra det?
För övrigt har jag haft ett nivåtest för spanskakursen och jag hoppas det gick bra för jag vill verkligen förfina, optimera min spanska nu.
Dock går det inte så bra hittills för jag hänger enbart med australiensiskor, s.k. Aussies.
Spanjackerna har åkt hem över sommaren och jag får ägna mig åt att prata med baristan, consergién, taxichaufförer m.m. samt översätta menyer och annat för mina nyfunna vänner som gladeligen ska praktisera sin español.
De är urgulliga, och jag tränar min engelska fantastiskt, men spanskan? Hm...
Nåväl, strax dax för en tur in i Madrid, bor ca 30 min utanför i Alcalá de Henares och bor till skillnad från många andra (och jag själv förra våren) inte i familj utan på universitetscampus. Riktigt skönt, förutom att man måste fixa maten själv och det finns INGENTING i köket. Inte en gaffel eller gryta så långt ögat kan nå.
Pridefestival, tänkte våga mig på ta med en tömd kamera och dra på armbågsskyddet och hoppas få se lite festivalfirare och prideparad.
Anyways, utlovade bilder, som kanske inte alltid sammanställdes så bra eller kändes aktuella när de var mer vardag under tiden i Barca (se kateogirn "Utbytesstudier i Barcelona"
Här är min älskade stad.
La Rambla

Min avtagsgata från Ramblan...


Dónde está mi casa? Här brukade jag bo. Lyckliga gatan, du finns inte mer....



Favvomatstället Maoz


Min första falafelförälskelse. Det var här de upptäcktes. (men jo, de är bättre i Jordanien)

Det är detaljerna som räknas...


La platja...

Arkitektur jag faller lätt för


Port Vells stolthet


Och Herr Columbus står kvar och pekar åt det håll amerika inte ligger...



Kommentarer
Postat av: Mia

Spännande att åka iväg o lära sig språk..hoppas du kan inspirera mig till mera språk..Jag får proppar i öronen när det är engelska på gång..Ja så kan de vara..Himla snygga bilder blir sugen på resa bort från vardagen...

Blogga på sommaren..ja jag tänker Blogga..kan bli någon blogg fri dag...annars kommer det inlägg...nu lägger jag oftast ut på morgonen..det kan bli kvälls innlägg istället beror på vad jag är...

Kramen o njut av Spanien...

2011-07-02 @ 21:42:26
URL: http://htpp//www.levdittliv.se/
Postat av: Framgångsbyrån STHLM.

Härligt! Vill också!

Ha det fint, Inger

2011-07-04 @ 23:47:45
URL: http://framgangsbyransthlm.blogspot.com
Postat av: Lisa

Åh, nu vill ju jag också tillbaks till Barca, för bilderna ger verkligen flashbacks till min tid där. För med undantag för din gata och favoresturang så tror jag att jag har varit över allt =)

Men ha det toppen tjejen! Kram

P.s: jag har haft min första klass nu!

2011-07-09 @ 11:50:44
URL: http://lizzzies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0