Nu går vi och röstar Sverige

Än är det inte alls uppgjort.

Vaknade med en stor klump i magen imorse. Är orolig för hur många som har ändrat sig för en persons skull.
Eller för enstaka frågor.

Känns som hela valdebatten har varit personliga påhopp och utvärderingar, sakfrågor och huruvida sverigedemokraterna kommer att komma med eller inte, vad man gör då, taktikröstningar m.m.

Hur kan det ha glömst bort vad de olika blocken står för i grunden?
Man får tycka olika, det är det som är demokrati.
Men det är så det sorgligt att det finns de som väljer ett helt block i fyra år p.g.a. man just nu har jobb och är frisk och därför vill ha sänkt jobbskatt. Eller för att de andra blockets ledare är en kvinna.

Och ännu värre, de som inte ens röstar. Det är som om svenska folket inte fattar hur bra vi har det, och varför vi har det så bra.

Hoppas alla, alla, alla som har rösträtt går och utnyttjar den idag.

Jag taktikröstar i år. Jag kände så förra valet, att jag "slängde bort min röst".
I år ska jag rösta med hjärtat. Men jag ska hålla det inom röd-gröna blocket. Förlåt Gudrun.

Men jag röstar inte på person, jag röstar inte på Mona, jag röstar på nåt jag tror på. Och jag skulle vara stoltast i hela världen om vi fick en kvinnlig statsminister, även om jag inte ens röstat på henne. Sahlin är bra.
Man ska inte rösta på henne för att hon är kvinna, man ska rösta på socialdemokraterna. Hon är deras valda ledare.

Men framförallt ska man inte inte rösta på röd-gräna blocket för att de leds av henne. Fy faan för de som tänker så. Då har man fan sålt sin själ till maktens män. Köpt allt med hull och hår.

Dessa män som hatar kvinnor.

http://www.expressen.se/kultur/1.2134636/en-kvinna-hatad-av-harskna-man

Kommentarer
Postat av: Erika

Bra sagt Johanna! Jag har förtidsröstat och jag är så nöjd med mitt val. Intressant med Gardell-artikeln! Nu är det bara att vänta och se =). Trevlig valdag!

2010-09-19 @ 11:36:08
Postat av: mamma

Hur det än har gått i valet så har vi gjort vad vi kunnat. Jag delar din indignation men gläds i hjärta åt att mina barn har känsla för rättvisa och solidaritet

Kram

2010-09-21 @ 17:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0